Lite egentid med sambon...

Igår tog jag med sambon på bio.
Jag fixade barnvakt till barnen för första gången på över ett år eftersom jag för någon vecka sedan insåg att sambon och jag nästan inte har någon tid för oss själva vilket jag läst någonstans är väldigt viktigt för ett förhållande.
För några dagar sedan satt jag och funderade på hur i hundan vi har lyckats att bli gravida fler än en gång när vi knappt aldrig är ensamma men jag får inte ihop det.
Att jag inte får ihop det beror på att jag för det mesta är så trött om kvällarna att jag somnar ganska snart efter att barnen har lagts och alltså inte ägnar min sambo särskilt mycket tid ens då.
Konstigt är det men på något sätt har vi ju ändå lyckats med egentiden eftersom jag ju är gravid med fjärde barnet.
Jag brukar säga att jag är överfertil för jag tror att jag har ägglossning en väldig massa fler dagar i månaden än de där ynka två som tydligen ska vara normalt.
Jag har inga belägg för detta, det är bara min misstanke men jag har mina anledningar att tro att så är fallet då jag alltid blir gravid väldigt, väldigt fort om jag råkat missköta ett piller, eller tagit ut en spiral.
Åter till egentiden med sambo då...jag bokade bio och tvingade sambo se en fjortisfilm-Twilight, breaking dawn 1.
Sambo tyckte att vi var för gamla för att se den, men jag är inte den som placerar mig själv i ett fack och jag gillar vampyrerna och har läst alla böckerna så jag ville se den oavsett vad sambo ansåg om saken.
Väl inne på bion med en rös utav fjortistjejer, satt jag och räknade de i publiken med skalliga huvuden som jag misstänkte var en aning äldre än fjorton för att ge sambon lite självförtroende och för att han skulle tycka att det var okej att se filmen om han såg att han inte var den äldsta farbrorn i publiken.
Sju stycken farbröder räckte för att han skulle bli tyst men sedan började filmen och allt gick bra tills  vargarna/varulvarna började prata med varandra och sambo inte kunde hålla masken utan började skratta.
Jag tyckte han var dum som inte kunde se det romantiska i filmen men nu har vi iallafall varit på bio ensamma för första gången på säkert fem år och jag är nöjd iallafall.
Ikväll är det fredagsmys med HELA familjen och vi ska titta på Bilar 2, äta potatisgratäng och kyckling och mysa om sambon nu klarar att se en tecknad film utan att somna...det får vi se.
TJINGELING

Kommentarer
Postat av: Malin Pettersson

Jag här släpat m krille på den filmen ikväll oxå ;-).. Vi passar även på att gå ut o äta.

2011-11-25 @ 12:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0