Cykelterroristen

Det snöar. Man måste hämta mellansonen på fritids. Med en liten sessa i barnvagnen och en liten lillkryp i pulkan. Man sliter och pressar bort snön för att komma fram och så ÄNTLIGEN är man innanför dörrarna,hämtar mellansonen,traskar vidare till affären och sedan bär det av hemåt.  Vägen som är skottad är smal och barnvagnen glider hela tiden mot de höga kanterna av snö som är uppe i 60 cm i höjd.
Det blåser kallt,det snöar och lilla kryp fryser om fingrarna fast att han har tjocka vantar på sig.
Lilla Sessan gnäller i vagnen och mellansonen springer fram och tillbaka för att hjälpa mig att plocka upp varorna som trillar ur vagnen hela tiden.
Jag försöker gå så snabbt jag kan så att vi alla ska komma hem och in i värmen så fort som möjligt.
Då.
Då hör jag ett litet "pling-pling" bakom mig och vänder mig om och ser en kille på cykel komma slirande emot oss.
Jag tittar på honom och ser att han saktar ned farten och så fortsätter jag att gå.
Då.
Då hör jag det där "pling-pling" igen.
Jag andas in djupt.
Det blixtrar framför mina ögon och jag tänker -ignorera människan.
"pling-pling"igen
Jag är helt tyst och fortsätter gå men i mitt huvud skriker jag:
FÖRIHELVETE!!! HÄR GÅR STACKARS JAG MED TRE SMÅ STACKARS BARN I ETT JÄKLA SNÖOVÄDER OCH SÅ KOMMER DU. DUUU DIN JÄKLA CYKELTERRORIST !! DU BARA KOMMER CYKLANDES I SNÖYRAN OCH FÖRVÄNTAR DIG ATT JAG SKA TA TRE BARN,EN BARNVAGN OCH EN PULKA OCH KASTA OSS UPP I DEN 60 CM HÖGA KANTEN BARA FÖR ATT DU SKA FRAM!!
I Helvete heller. Bara för att du missbrukar din jäkla plingklocka så ska jag lära dig ett och annat om ett och annat så nu tar vi små små babysteps de sista tio meterna innan vägen korsas med en annan.
Japp så gjorde jag.
Det kändes riktigt bra att irritera cykelterroristen och han blev faktiskt ganska irriterad och försökte verkligen få mig att skynda på genom att cykla upp brevid pulkan men han insåg snart att han knappast skulle kunna komma förbi barnvagnen för den lämnade max 15 cm  utrymme på bägge sidorna.
Även med babysteps kommer man fram tillslut så när vi kommer till korsningen och cykelterroristen kan komma förbi oss så slänger han sig iväg med sådan fart att han skulle kunnat vara en förklädd kvinna,öppen 9 cm på väg till förlossningen.
Ja bråttom hade han iallafall. Men det skiter jag i.
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: mallanfrallan

Vilka javla manniskor de finns...ungrfar som de dar fyllot pa bussen. ingen respekt for smabarns morsor alls.

2012-12-12 @ 02:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0