Paljettklänning på arbetshäst

Jag har ännu inte kommmit på allt viktigt jag bestämde att jag skulle skriva om när jag inte hade någon dator.
Det kanske inte var så viktigt trots allt?
Däremot så har jag ett sug efter att köpa nya kläder till mig själv för att få känna mig lite fin till jul och nyår.
Förra veckan var jag inne i stan och gluttade i affärerna och hittade precis min stil lite här och där med paljetter på klänningar och glitter.
Bara för att stilen passade betyder inte det att kläderna gjorde det dessvärre.
Jag har för tillfället inte en kvinnlig och kurvig kropp utan mer liknande en arbetshäst.
En fin paljettklänning satt fint ända upp till brösten då den hade en underklänning som tryckte ihop valkarna och formade kroppen så att jag kunde ana en midja men sedan formade den ju även brösten till  ett ganska platt men stort paket.
Samma effekt som när man ligger ned naken och brösten liksom flyter ut åt sidorna såvida man inte fyllt dem med något.
Inte kul alls.
Min kropp duger inte åt samhället tydligen
Man får liksom inte vara kort och tjock även om man burit fyra barn i magen.Eller rättare sagt man får kanske det men då får man ha gardinliknande kläder med stora fula mönster och handla på avdelningen för tjockisar. Det stör inte mig,jag kan mycket väl handla där men tyvärr passar inte kläderna mig där heller.
Jag har nämligen inte lår med samma omkrets som en vals nyfödda bebis.
Jag har bröst,jag har mage, jag har breda höfter men jag har väldigt smala ben som inte riktigt passar ihop med resten utav kroppen.
Jag har inte gått ned ett enda kilo sedan lilla Sessan kom till världen.
Jag har ätit enligt LCHF, jag har motionerat men jag väger precis lika mycket som jag gjorde gravid i nionde månaden.
Jag har gett upp och accepterat att om jag ska gå ned i vikt så måste jag ta i riktigt ordentligt men det har jag inte tid med.
Jag har fått plats på ridskolan till våren och för de stackars pållarnas skull hade jag behövt gå ned iallafall en sisådär tio kilon för det är synd att stackars ridskolehästar som jobbar rätt hårt ska behöva bära mina mammakilon.
För deras skull ska jag göra ett nytt försök. Mindre mat och mer motion från och med idag.
Tjingeling
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0