Uppdatering efter jagvetintehurlänge...

Jag har varit borta från bloggen (och utan dator så länge att jag hade en hel lista som jag behövde skriva om. Tyvärr föll listan bort ur mitt huvud.
En liten uppdatering om mitt liv av det jag minns har hänt under den datorlösa tiden:
Försäkringskassan gav mig femtusen för lite i föräldrarpenning i oktober vilket ledde till katastrof då jag handlat upp hela barnbidraget i Ullared veckan innan.
Med en extrem snålhet klarade vi ändå ut att ha mat och blöjor hemma men elräkningen fick skjutas upp, vilket i sin tur ledde till att den blev skickad till svea inkasso med hot om att elen skulle stängas av.
När elen riskerar att stängas av så måste socialen underrättas av elbolaget så tillslut hade jag så mycket papper överallt att jag kände att jag höll på att drunkna.
När jag äntligen fick mina pengar fick jag betala elräkningen och alla räntor och avgifter som Svea inkasso lagt på vilket innebar att elräkningen blivit nära två tusen surt förvärvade slantar dyrare på en månad.
Sedan blev jag också tvungen att ta en skärmdump på mitt bankkonto och skicka till svea inkasso som kvitto på att jag verkligen betalat eftersom jag fick mina pengar en ynka dag innan elen skulle stängas av.
Väldigt dramatiskt och dyrt för något som inte ens är mitt eget fel.
Det hela ledde till att jag fick kort stubin och blev riktigt arg och har suttit i samtalskö till olika myndigheter i säkerligen några timmar den månaden.
Detär väl konstigt att när myndigheter gör fel så behöver de minsann inte åtgärda det men när jag gör fel då kostar det tusenlappar.
Jo man kan få skadestånd för detta men då tar det tid.
Helst vill jag bara glömma allt och gå vidare men efter att jag varit så rädd och utsatt så har jag lovat mig själv att fixa till ett sparkonto för oväntade situationer samt hjälpa andra människor i nödsituationer de själva inte orsakat.
På ett sätt var detta en nyttig erfarenhet. Nu vet jag hur det känns att vara riktigt frustrerad,hjälplös och totalt oskyldig.
Jag har också börjat skolan för att läsa in två kurser som jag inte hade godkänt i när jag var yngre.
När jag gick i skolan kunde man få mycket väl godkänt.
Idag kan man få ett A istället.
Det kunde man på 1800-talet också och nu har någon politiker kommit underfund med att det var bättre förr så därför har vi gått från bokstavsbetyg till sifferbetyg till godkändbetyg och så tillbaka till 1800-talet igen.
Det har också hänt att min lilla prinsessa till dotter har fått sin första tand.
Sådant är viktigt att berätta för tydligen är det en stor grej för många när ens barn får sina första tänder.
Jag trodde ju att alla fick sin första tand någon gång och att det inte var någon större grej men så kom facebook och där står det alltid när något barn fått sin första tand så då får jag ju skärpa till mig och tycka att det är viktigt.
Det är ju iallafall gulligt att vara en liten,söt bebis med rosiga kinder och ha EN livsfarlig huggtand mitt i nederkäken.
För övrigt har jag alltså glömt allt viktigt jag skulle berätta men det kan ju hända att jag kommer på det under dagen.
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Malin P

Haha, I <3 you!!

2012-12-05 @ 07:36:20
URL: http://www.malinpalinsdag.blogg.se
Postat av: mallanfrallan

Javla forsakringskassan....sicka idioter. A de dar me forsta tanden e superviktigt! Nar man har sin forsta bebis...nar man e pa sin tredje eller fjarde far man rakna efter nar nan fragar hur manga tander bebisen har :)

2012-12-05 @ 22:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0