Ingen rast men en Rast- byrå!!!

Långa mellanrum mellan inläggen nu, men det kan inte hjälpas.
Nu är det 8 veckor kvar tills barn nummer fyra är beräknad att titta ut.
Foglossningen är värre än någonsin och tröttheten likaså.
Samtidigt har jag tråkigt och gillar inte att bara gå hemma och städa,tvätta och hålla på med hushållsarbete även om jag faktiskt omöjligt skulle kunna gå till jobbet nu,hur mycket jag  nog än skulle vilja.
Jobbet är iallafall roligare än tristessen här hemma.
Man vaknar på morgonen, fixar frukost och skickar barn till skolan och sedan har man inte en utan 358 hushållssysslor att försöka avklara fast att man inte har den minsta lust.
Igår struntade jag i allt sådant och tog bussen till Ikea och gick runt där och mös med Lilla Kryp.
Vi köpte en sådan där vägglampa som ser ut som en måne till honom och när vi kom hem och skulle sätta upp den på väggen så gick det inte.
Väggarna i detta huset är byggda av någon slags betong som är ovanligt hård men samtidigt porös?
Det går iallafall inte borra i skiten för borrarna går sönder.
Inte ens hyresvärdens inköpta borr som man förr kunde få låna pallade trycket så den har också pajat.
Jag fick utbrott och svor en stund men sedan glömde jag bort det och satte igång att måla om en RAST byrå som jag köpte av en student genom blocket för 100 kronor.
Den kostar bara 199 kronor ny på Ikea men att spara 99 kronor duger för mig när jag kunde hämta den 100 meter hemifrån och den var i nyskick.
Det är iallafall Lilla Kryps byrå och eftersom han fått en fin loppisfynd säng som är vit så tyckte jag att hans byrå också skulle vara vit men bara vitt är ju tråkigt så jag piffade till den med att måla stjärnor i grönt och blått på sidorna,ovansidan och där knopparna satt.
Knopparna tog jag bort och trädde istället i öglor av blå nylonsnören i hålen.
Jag blev nöjd,lilla Kryp blev nöjd och nu har jag inget att göra igen...tråkigt.Omgjord Rast byrå från Ikea till barnhörnan...

TJINGELING

Kommentarer
Postat av: PJAK

Gillar också denna byrå. Lite liten men attans så behändig.

Värdelöst att varken kunna eller orka och samtidigt bara vilja...

2012-02-08 @ 03:25:08
URL: http://pjaksliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0