fix idéer...

Nu är vi nästan helt klara med att fixa och dona i lägenheten och fast att det känns skönt så är det lite tråkigt för när man gått och irriterat sig på hur saker och ting ser ut väldigt länge och sedan målat och grejat precis som man vill ha det så inser man, att man liksom får slut på projekt och då blir det liksom lite sysslolöst här hemma.
Ja jag är ju knappast sysslolös om man avser städning,hushållsskötsel och blöjbyten m.m men mina projekt är ju en sorts hobby.
Fast det är ju klart att det alltid finns något att förbättra och får jag väldigt tråkigt så är ju barnens rum ett exempel på något som jag aldrig kommer att bli helt nöjd med.
Jag har ju delat av rummet med en bokhylla och en garderob men det är väldigt omysigt därinne och förmodligen är det därför som barnen helst drar ut sina leksaker i vardagsrummet hela tiden.
Min äldsta son som är tio år är inte helt nöjd med att dela rum med sin sjuårige lillebror och trots att jag säkert haft tusen idéer om vad man kan göra i deras rum så har ingen utav idéerna blivit verklighet.
Eftersom de är så pass stora att de har egna idéer om hur det ska se ut så faller alltid mina planer.
Sjuåringen vill ha bilar på väggen och stora sonen vill ha det på något annat sätt.
Färgerna de gillar går inte att kombinera och så håller det på i oändlighet.
Det enda som jag är nöjd med är hur jag lyckats klämma in två sängar på längden på en långsida med bokhyllan emellan på kortsidan av sängarna.
Om jag någon gång lyckas med det rummet så kommer jag lyckas med det mesta jag företar mig, det är ett som är säkert.
Jag lyckades ju faktiskt att göra om klädkammaren till ett minrum och myshörna för barnen så egentligen borde det inte vara så vårt att fixa barnrummet heller när jag tänker efter men det kommer nog ta ett bra tag.Myshörnan från lite olika trånga vinklar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0