Mitt i en enda röra...

Jag sitter verkligen i skiten just nu om jag får uttrycka mig så.
Ekonomin är en katastrof och nu är jag ensam om att reda ut något som jag inte själv har skapat eller orsakat.
Det känns hur surt som helst men jag får bita i det sura äpplet och för en gångs skull be om hjälp.
Det har jag gjort nu och kan bara hålla tummarna över att jag får hjälp att försöka lösa problemen.
December 2013 är månaden då allt har vänts upp och ned.
Mycket dåliga saker och problem har kommit fram.
Hyresskulder och stress.
Även bra saker har kommit fram.
Jag är starkast ensam.
Jag kan lösa problem för att i framtiden aldrig mer behöva oroa mig för om räkningarna kan betalas.
Klarar jag bara av den här månaden så kommer jag bli fri från magont och stress.
Jag tar tillbaka kontrollen och kan styra ensam över ekonomin.
Jag behöver inte kontrollera att någon annan tagit sitt ansvar och jag behöver inte bli besviken när den inte gjort det.
Frihet!
Nu kommer jag att kunna ha en budget som ingen annan förstör.
Jag kommer att kunna planera och få saker iordning.
Jag kommer kunna betala det jag ska och ha ett sparkonto och en buffert.
Den lättnaden är värd det jag just nu måste genomlida men det är inte mindre jobbigt för det.
Att behöva be om hjälp suger!
Som tur är så har jag världens underbaraste vän som är ett stöd jag inte hade klarat mig utan just nu.
Jag är så jäkla tacksam att jag har en vän som är helt igenom vacker både på utsidan och insidan.
Det finns ingen som är så godhjärtad som hon är och det finns heller ingen annan i hela världen mer än hon som jag kan säga att jag alltid litar på till 100 procent.
Det finns fina människor men det finns nog ingen som är så fin som hon.
Bara genom att vara sig själv så gör hon världen till en bättre plats och det är det nog inte många andra man kan säga så om.
Ingen är perfekt brukar man säga men min vän hon är fan det:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0