D-vitamin och solsken

Så här under vintertid funderar jag på om inte människor gick i ide förr i tiden. Iallafall de som bodde i norr där solen inte lyser något vidare. Energin går på sparlåga. Man sover och är ändå trött och vill aldrig gå upp ur sängen. Min lärare påpekade för ett tag sedan att vi behöver D-vitamin. Och att vi behöver sola solarium. Det är ju inte alls bra att sola solarium har jag hört  men enligt min lärare så är det farligare att inte göra det än att göra det. Det låter bra för mig. Så någon gång inom de närmsta dagarna ska jag smita iväg och ge det bleka fläsket lite färg. Kanske skulle man även inhandla en sådan där lampa som växter i akvarium behöver för att kunna växa. Så kunde jag bygga om vår lilla skrubb till en sandstrand med fejkat solljus. Det borde inte vara så svårt. Ett eget litet hemmaspa med sommar året runt liksom. Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tror din lärare inte talar helt sanning för vad jag har lärt mig så kan inte ljuset från solarie göra så det produceras D- vitamin?? Kolla upp det innan du lägger dig i cancergrillen ;-). Men jag tror definitivt att vi går på sparlåga och kanske vore D- vitamin tillskott något för oss nordbor på vintern. Det bästa vore om vi alla fick en solsemester varje vinter ;-) eller hur.

2013-01-29 @ 09:13:22
URL: http://www.malinpalinsdag.blogg.se
Postat av: Rebecka

Tror nig inte heller att solarie är så bra, men visst skulle lite färg pigga upp lite i det här slasket. Ville oxå säga att du skriver jävligt roligt, Lelle... Ler i hela hjärtat när jag läser din blogg...😄

2013-01-29 @ 10:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0