strandfynd...

Igår var vi iväg till stranden hela dagen och hade det mysigt. När vi skulle åka hem plockade jag på mig tre stenar ur vattnet som det växte alger i en härlig grön färg på. jag stoppade stenarna och lite sand i en flaska och när vi kom hem la jag allt i en glasburk som innehöll hårda karameller någon gång för länge sedan.... Så snyggt blev det när jag hällde i vatten och algerna reste på sig...
Tänkte först att jag skulle vilja ha en sådan grön matta i akvariumet men det är ju alger och det vill man ju helst inte ha ringlandes över varenda sten och sno livsglädjen ifrån akvarieväxterna så ett pytte burkakvarium ståendes på min fula spisfläkt fick det bli istället:)

tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0