Fortsättning på sonens rum...

Jag har börjat lite sakta på att fixa rummet som ska bli med marint tema nu.

Jag har inte kunnat bestämma mig för om jag ska måla sängbordet vitt eller om jag ska betsa det mörkt men jag knåpade iallafall ihop en kompass på väggen med kontaktplast och så gjorde sonen själv en fyr utav ett pringlesrör:) Överkastet passar fint och så köpte jag ju ett akvarium på loppis för 250 spänn i förrgår.
Det är ett litet 57-liters som får plats på byrån perfekt.
Tänkte ha mörk botten,blå bakgrund och lättskötta växter här i då jag haft några akvarium tidigare i mina dagar så har jag lyckats lite olika med dem. Det första akvariet jag hade var ett med välvd framruta och var ett lyckat sällskapsakvarium där jag lyckades riktigt bra med att få det fint och både växter och fiskar trivdes. Ett annat akvarium jag hade var ett guppyhotell som jag hade guramis i. Tyvärr så var den inbyggda pumpen/filtret lite för stark för att fiskarna skulle trivas då de ju simmar upp till ytan för att hämta syre. Jag har även haft några ciklider i ett akvarium och de gillar jag skarpt men de flesta ciklider blir ju lite större i storlek och behöver stora akvarium vilket inte får plats i sonens rum så med tanke på hur litet akvariumet är så ska det få bli ett med lite olika växter och några få mindre fiskar. Sonen vill ha gula fiskar och jag tänkte då på några guldplatys men än är inget bestämt och akvariumet ska bli iordning först då pumpen verkar lite skev och doppvärmare fick jag ingen så det måste jag köpa tillsammans med växterna. Någon gång blir det nog fint iallafall.
tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0