Det är inte pinsamt!

På senaste tiden har jag fått en slags mensvärk som jag aldrig lidit utav tidigare. Från lite över en vecka innan mens så känns det som jag fått ryggskott de fem senaste månaderna och det håller i sig under mensveckan också men då får jag också vanlig mensvärk med ont i magen och allmän ryggvärk i nedre delen. Iallafall så gör detta så att jag har svårt att röra mig normalt och jag behöver ta värktabletter trots att jag annars är rätt tålig för smärtor och hellre uthärdar en stund än att ta tabletter. Vet inte vad det beror på och jag har aldrig haft några problem med detta tidigare. Ibland går jag runt och suckar och gnäller lite över detta så imorse sa jag: Förbannade menshelvete. Då blev sambon sur och tyckte att jag inte skulle säga så framför stora sonen som fyller 12 i år. Nä inte för att jag svor utan för att jag sa MENS. Jag blev irriterad och hade lust att gå runt o säga mens hela dagen bara för att. Jag vet inte varför sambon tror att mens skulle vara ett känsligt samtalsämne för sonen vet sedan länge vad det är för något eftersom vi pratat om allt från mens till hår på kroppen och hur barn blir till. Sonen tycker inte att mens är vare sig konstigt eller pinsamt och det tycker jag bra för han är ju i den åldern då hans kompisar som är tjejer faktiskt kan få sin första mens och då vill jag att han ska veta vad det är. Sambon tycker mens är läskigt och det tror jag beror på att han ärligt inte ens vet varför man får mens mer än som ett bevis på att man inte är gravid. Hade någon pratat med honom när han var yngre så hade han inte varit lika känslig och fattat att det inte är något pinsamt och det är det jag vill lära mina barn. Att inte tycka saker är skämmiga eller pinsamma att prata om eller fråga om och det tycker jag att jag lyckats med. Båda äldsta sönerna har frågat saker om mens och spermier och hår på pungen. Tur de inte frågade sin pappa för han hade tyckt det var för pinsamt att svara och så skulle han nog inte riktigt veta svaren heller så det är ju konstigt att han har fyra barn måste jag säga. Poängen är iallafall att det inte ska vara konstigt med mens eller pinsamt att fråga sina föräldrar om precis vad som helst tycker jag. Om man inte pratar om det så lär de sig saker av kompisar och äldre barn och då kan det bli helsnurrigt. Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0