För övrigt...

så har jag lagt ned motion och turf de senaste månaderna. Typiskt att jag ska vara så tvärtom alla andra. Inför sommaren kämpar folk som galna för att se bra ut i bikini på stranden. Haha,säger jag som drabbats av soleksem prickig-korv-style och inte har ägt en bikini på fyra år minst. Det är ingen idé att säga "men imorgon då jäklar" för jag kommer inte göra det ändå och jag tycker faktiskt att jag svettas alldeles för mycket utan att motionera. Som idag t.ex. låg jag på golvet och försökte dammsuga upp ett hav utav ris. Svettigt säger jag bara. Riset mosas sönder av munstycket och jag känner att mitt positiva "hejsanhoppsan,det är bara att le och se glad ut" humör gått och gömt sig längst in i städskåpet varpå jag lägger mig raklång på rygg och försöker köra lite avslappningsövningar på mig själv medan jag försöker inbilla mig själv att det tjutande ljudet av stopp i dammsugarröret är kvittrande fågelsång i skogen. Not working. Mellansonen kommer in i köket och ställer sig över mig.- vad sysslar du egentligen med mamma?- jag försöker höra fågelsång,svarar jag.-Men,vi har ju inte ens några fåglar! Kan jag få ett husdjur? En hund eller en sån där orm som inte är giftig?-nää,absolut inte om den inte städar,handlar,tvättar och diskar för då skulle jag nog också vilja ha en,svarar jag.- Ameh! säger sonen och går och sätter sig framför barnkanalen. Ris smakar ingenting. Går jag på kinarestaurang så tar jag bara en tesked ris för att det andra goda ska få plats på tallriken. Ris är också klibbigt,smått och...jag avskyr ris helt enkelt. Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0