Sol och gener...

Det är inget solsken på gång och det har mest regnat och åskat de senaste dagarna. Toppen för mina soleksem. Har lyckats klia mig i sömnen så området mellan brösten och halsen ser ut som ett infekterat inferno. När min inkomst behagar dyka upp ska jag gå till hälsokostbutiken och inhandla maxosol-piller. Det har tydligen lindrat soleksem på en del människor men jag vet inte jag? Det finns ju ingenting läkarna kan erbjuda mer än kortison och det lindrar ju bara när eksemen redan blossat upp. Jag har solskyddsfaktor 50+ som skyddar mot uv och uvb och jag har långärmat men har ändå fått eksem på näsvingen och i urringningen och på händerna och jag tål verkligen inte solen alls. Mycket tråkigt för jag älskar sol. Måste vara den rödhåriga släktens fel så jag tycker allt är lite mormors fel för att hon blev knäsvag för den lätt rödhåriga morfar alltså. Hon kunde ju faktiskt blivit kär i någon som tål sol lite bättre tycker jag;) Själv har jag ju rätat ut generna på mina barn då sambon bara behöver tillbringa en dag i solsken för att bli brun och barnen har ärvt det så de blir heller inte röda trots att de är ljusare och stora sonen är blond. Knepigt det där och konstigt för vissa. På läkarbesök tror en del sköterskor att sambon är styvpappa till barnen bara för att han är mörkhårig,har bruna ögon och tydliga albanska drag och när de ser att jag inte heller är blond och blåögd så brukar de stå och fundera en bra stund för det går liksom inte ihop sig i deras hjärnor att två mörkhåriga fått 3 små ljushuvuden och bara en mörkhårig med bruna ögon till barn. Därför är det för mig ännu lustigare att när sambon var bortrest till Belgien och jag var hemma med barnen och vi blev sjuka så vår vän Walle fick följa oss till sjukhuset och sköterskan kallade honom för pappa och sa " ska pappa ta den lilla och följa med mig här" Walle är Thailändare. Brun,små ögon och asiatiskt utseende. Jag var så svag att jag inte orkade svara sköterskan ens men Walle som är som han är spelade med och tog min lilla blonda bebis ur bilbarnstolen och sa " ja kom till pappa så ska vi följa med" haha jag har skrattat åt det där så många gånger efteråt. Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0