Näe!

Så här gnällig som jag är och har varit nu är inte ok att vara.
Jag som skyr gnäll och pessimism kan ju inte ha det på detta vis.
Jag brukar alltid tycka att istället för att gnälla får man ju göra något åt det som är problemet.
Jag brukar även tycka att man inte ska lägga tid och energi på oväsentligheter utan istället fokusera på att förändra det man kan förändra om det inte passar och att acceptera det man inte kan förändra eftersom det är slöseri med tid att haka upp sig på saker man ändå inte kan göra något åt.
Synd bara att jag inte lyssnar på mig själv mer.
Jag är inte så dålig på att komma på bra råd liksom.
Nej från och med nu får det bli ändring med mitt missnöje.
Fast nu är det ju sambon jag gått och irriterat mig på senaste tiden så jag får väl få honom att tänka likadant:) haha
Det låter som att jag är missnöjd med honom men det är jag inte.
Han är bra och underbar på massor utav olika vis men ibland vet jag inte hur han tänker riktigt.
Han kanske bara är trött på hösten han också.
Nu får vi se det positiva med hösten istället.
...hm.
...hm.
Det är mysigt att sitta inne och läsa en bok och tända ljus och...nä just det.
Jo nu har jag en...
När det är höst så vill jag inte vara ute så mycket och då får man tid att vara hemma och städa...eller jag menar renovera och fixa hemma.
Fast när det är sol ute så är hösten fin.
Om man har varma kläder på sig.
Trattkantareller i skogen.
Mysig ullig pläd i soffan.
Kaffe.
Kaffe gäller alla årstider.
Kaffe gör mig glad och på bättre humör:)
tjingeling

Kommentarer
Postat av: Malin P

Jag bara älskar dig och din ärlighet :-D. Tack för att du får mig och skratta och le en regnig november söndag!!

2013-11-10 @ 18:08:17
URL: http://www.malinpalinsdag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0