Fortsätter fixa...

Nästa rum att fixa är sovrummet som de två yngsta killarna ska få dela på.
Det är också det största sovrummet i hemmet.
Det ser för tillfället ut som kaos och halva rummet har ljusblå väggar medan andra halvan har grå väggar.
Än har jag inte kommit underfund med hur det ska bli men är inne på att ha en fondvägg med någon fräsch tapet iallafall.
Igår började jag med att rensa ur saker.
En hel säck med trasiga leksaker och trasiga filmer blev det.
Jag fick även plocka mängder med kulor och lego ifrån golvet och sortera.
Det kommer de inte få ha kvar därinne eftersom de har betydligt svårare att plocka upp efter sig än vad de har att hälla ut saker på golvet.

Jag har funderat på om jag ska spara det så att de kan leka med det när de lärt sig att sköta städningen eller om jag helt enkelt ska skänka det till någon annan stackare...

Nu är iallafall ett rum färdigställt.
Ingången var förut en dörr ifrån badrummet men det har jag aldrig riktigt tyckt om. Dels stjäl dörren mycket väggyta ifrån badrummet och dels är det besvärligt att någon går på toaletten och inte är medveten om att någon annan kan befinna sig i rummet utan att man tänker på det.
Dessutom är dörren nog den fulaste sortens dörr man kan hitta.
Så här ser den ut ifrån badrummet:



Jag tänkte sätta för den med en plywoodskiva och ställa en hylla för handdukar där.
För att kunna komma in i förrådet eller rättare sagt sonens nya rum så får man istället gå ut i hallen...

...och öppna den fasta garderoben så kommer man in i rummet.
De byggde nämligen inte en hel vägg när huset byggdes utan satte en garderob i ena änden istället.

Det är väl inte den snyggaste lösningen men det fungerar så det får vara så:)
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0