"Nya" sovrummet...

Har sprungit mellan barnen och färgburken hela dagen och tillslut kunde jag iallafall färdigställa våran del utav rummet.
Dotterns del får jag ta imorgon då jag hade turen att få en ledig måndag efter helgen.
Lampor till sängborden ska inhandlas och så ska det piffas med lite grejer till innan det är helt klart men det är redan ganska mysigt tycker jag.
Det var ju tänkt att vi skulle tapetsera en fondvägg men vi kom aldrig iväg för att handla tapeten och sambon stack iväg och ägnade timmar åt att se på och spela fotboll så då kom jag på att jag hade lite överbliven grå färg sedan jag målade i klädkammaren.
Jag blandade i lite av den vita färgen och målade en ljusgrå fondvägg.
Så har jag ju varit ekonomisk igen.
Sänggaveln är ju ett gammalt diy-projekt som jag gjorde utav en sängram som skulle till tippen och en gardin som jag köpte på Netto för 129 kronor.
Sängborden fyndade jag ju för 40 kronor och färgen på väggarna kostade sammanlagt 250 kronor.
Ja jag köpte också ljushållarna second hand för en tia och det hade varit kul om jag kunde loppisfynda två likadana lampor till sängborden också men i värsta fall får jag hasa mig bort till Ikea eller Rusta imorgon.
Jag är iallafall nöjd med mig själv och mitt "nya" sovrum.




Bilden till höger är före och den till vänster är efter men det blev lite mörkt när jag skulle fota så här är ännu en efter:

Tjingeling

Kommentarer
Postat av: mallanfrallan

Fasen va duktig du e!!! De e inte daligt att kunna bo i en san liten lght med sa manga a enda ha de fint a mysigt, men du e saaa duktig a fyndig pa a hitta losningar :) Himla fint blir de :)

2013-10-29 @ 15:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0