Nu börjas det...

Nu är det 1,5 år sedan mitt yngsta barn föddes och det är dags att ta tag i överflödig vikt. Skillnaden från efter tidigare graviditeter och nu är nog att överflödet har satt sig ganska jämt överallt. Armar,mage och lår har tilldelats extralager av fett. Jag tror att det är bra för då finns det inget ställe som är värre än det andra. Min plan är att äta lite mindre portioner mat och att tänka på att göra iordning frukost att ta med till jobbet för annars glömmer jag frukosten och är jättehungrig vid lunchen. Jag tror inte att jag ska ändra på själva maten och bara äta sallad för det har aldrig fungerat tidigare då jag bara äter ännu mer och inte blir mätt. Jag måste ha ett mått och tänkte mig då att ta en liten tallrik istället för en stor.
Jag tänkte också att jag inte ska äta när jag har bråttom eller är stressad för då kastar jag i mig maten och känner inte när jag är mätt. Jag har varken måttband eller någon våg så jag struntar i det där mäta och väga tjafset. Jag kan fota mig själv och jämföra bilderna istället. Sedan kommer det då till att jag behöver mer motion än vad jag nu haft och vad jag har lärt mig om viktnedgång så är det konditionsträning som gäller och nu har jag noll kondition så det får gå lite sakta och korta rundor i början och så öka på tempot vecka för vecka och sedan längden. Jag har ju varit här förr så jag vet att jag behöver bli varm innan jag börjar jogga för annars lyckas jag alltid vricka fötterna och därför kommer det först bli en promenad i rask takt och sedan joggning. Jag fixar detta. När jag väl kommit igång så gillar jag både promenader och joggingturer det är bara i början det är jobbigt och svårt att ta tag i det men sedan blir det som ett beroende. De ljuger nämligen inte de som säger att man blir piggare av motion så i framtiden när man kommer hem från jobbet så kommer längtan efter att få gå och lägga sig försvinna. Jag behöver dessutom börja träna för jag har inte en frisk muskel i kroppen men samtidigt så är problemet att jag inte heller har en massa fritid som jag kan gå till gymmet på och därför får det bli hemmaträning och jag måste leta övningar till hela kroppen.
Det ska jag göra nu.
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0