Riktigt sjuk...

Idag har jag legat på soffan hela dagen för kurering. Somnade och sov i 6 timmar men inte blev jag frisk inte. Svullen i ansiktet blev jag och nacken gör ondare än innan. Näsblod har jag haft och huvudet känns riktigt tungt. Vet inte om detta är en rejäl förkylning eller influensa då det finns lite saker som särskiljer de sjukdomarna åt. Extrem trötthet och smärta i ben och rygg har jag och det tyder på influensa men jag nyser också hela tiden och det tyder på förkylning så jag har antingen både influensa och förkylning eller så har de som skriver in symtomen på sjukvårdsrådgivningen fel. Jag skiter iofs i vilket för sjuk som attan är jag utan minsta tvekan. Hosta har jag också och skulle göra vad som helst nästan för lite riktigt bra hostmedicin. Jag har aldrig någonsin fått riktig hostmedicin utskriven. När jag varit sjuk med hosta så har jag aldrig fått träffa läkaren heller utan blivit stoppad av sjuksystern som svarar i telefon på vårdcentralen. Hon tycker alltid att jag ska gå och köpa receptfri hostmedicin på apoteket. Det tycker jag att ingen någonsin ska göra för det fungerar inte utan är bara slöseri med pengar plus att du stoppat i dig läkemedel i onödan och det är emot mina regler. När jag är sjuk och har hosta så brukar jag tigga receptbelagd hostmedicin utav någon vän som har det hemma. Varje gång har jag blivit fri från hostan efter högst två dagar så jag vet vad som fungerar. Det är så synd att den där hostmedicinen jag nog får anse vara ett utav de mest fullkomliga läkemedel jag prövat ska vara en utav de läkemedel som också är eftertraktad utav missbrukare samt beroendeframkallande. Det är därför läkarna är snåla med att skriva ut den och det är väl därför många får dras med sin hosta i onödan också. Dumt. Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0