sovrummet som inte är ett sovrum...

Eftersom jag är uttråkad av att vara instängd hemma med sjukdomar så såg någon till att jag fick en rejäl hosta och svid i halsen. Jag gick ut en liten runda med barnen på kvällskvisten ändå. Måste ha frisk luft ju. Sedan har jag grunnat på vad jag ska ta mig till med mitt och sambons sovrum som egentligen inte är något sovrum utan halva vardagsrummet som jag delat av med hjälp utav hyllor,reglar och spånskivor. Projektet blev aldrig riktigt klart då jag tröttnade men efter att vi bytt säng så ser det nu ut så här:

Lite för trångt för att fota men det är på bilden spånskivor bakom säng och sänggavel. Hälften målad och hälften omålad. Jag kräks lite bara jag ser det så idag har jag klurat ut att jag ska tapetsera hyllor och spånskiveväggen med den här tapeten från Rusta som nu har ett mycket bra kampanjpris:

Eller så målar jag hyllorna vita och tapetserar bara väggen.
Ett till stort problem med vårt "sovrum" är att dörröppningen inte är någon dörröppning utan ett litet mellanrum emellan vardagsrumsväggen och en utav hyllorna som spånskivorna är fästa i. Det finns alltså ingen dörr man kan stänga om sig och det är inte nyttigt för det man kallar samlivet när man aldrig så noga kan veta om det dyker upp ett sömnigt litet barn undet täcket utan att man märkt det. Det har inte hänt ännu men själva oron för att det skulle kunna hända är lite som ett preventivmedel faktiskt. Så en dörr är också något som det funderas på. Öppningen är ganska smal och jag ser framför mig en vit dörr av plank med svarta beslag. Det hade passat perfekt men sådana har jag bara sett på bilder ifrån skafferier i lantliga kök. Man får alltså bygga den själv, som vanligt när jag verkligen får en känsla av något som jag verkligen vill ha:) Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0