Vård av barn...

Så var man hemma med barn som är lösa i magen. Det tyckte jag att sambon kunde vara istället men det är hans vecka att köra bilen då han pendlar så då skulle inte de andra han åker med komma till jobbet. Förra veckan var mellansonen sjuk och då kunde jag jobba på kvällen och lämna honom ensam en timme tills sambon kom hem men det går inte med de små barnen ju så fast att jag jobbar kväll nu med så kan jag inte jobba. Irriterande att om jag bara kunde börja en timme senare så hade det inte varit några problem men istället får man sitta inlåst hemma. Inte för att jag hellre jobbar än är hemma precis men när barnen är sjuka och inte kan gå utomhus och leka då avskyr jag att vara hemma. De blir rastlösa och jag blir uttråkad och känner mig ensammast i världen. Solen skiner och här sitter man inomhus och tråkar! Imorgon var det ju visst möte på jobbet också och det ville jag verkligen vara med på eftersom jag har lite funderingar kring en hel del på jobbet nu. Tyvärr så kommer jag missa det också för ungen är fortfarande inte frisk i magen. Idag har jag skrapat färg ifrån glasen på skåpet jag fick utav grannen. Det är sådant man får syssla med när man inte har lust att städa eller titta på Karlsson på taket för 49:de gången med barnen.
Skåpet har målats och fixats så fort jag haft lite tråkigt och nu är det klart så nu vet jag inte vad jag ska hitta på. Förmodligen ska jag ta tag i vårt sovrum och möblera om och fixa där men det är ett större projekt och kommer nog ta en vecka minst. Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0