Fattigmat...

Läste nyss på en fb-status om en kvinna som bett om tips på mat till två vuxna och två barn för tio kronor om dagen...
Hur jag än använder skallen så kan jag inte få fram en enda maträtt som kostar så lite pengar men jag kom ändå på några billiga middagar efter att jag glodde i Nettos reklamblad där potatis kostar 5kr/kg och ett kg fläsk kostade 60 kr så jag knåpade ihop en så billig matvecka jag kunde komma på om man handlar på Netto iallafall...
Dag 1: Lufsa

Dag 2:Soppa av falukorv,potatis,lök,morötter

Dag 3: Raggmunkar och blodpudding

Dag 4:Potatismos och falukorv i ugn

Dag 5: Köttfärspiroger

Dag 6:Tacos

Dag 7: Potatis med fläsk och löksås

Inte en jätterolig matvecka men man sparar ju pengar genom att dela falukorven så att den räcker till två middagar och samma sak med fläsket och köttfärsen. Tacosås och tortillabröden kostade dessutom bara 6 kronor per vara.
Jag skulle aldrig klara av att göra en middag för tio kr och jag mår så dåligt av att tänka på att det finns familjer som har det så här.
Jag ska aldrig mer klaga över min ekonomi för även om jag för tillfället har känt mig fattig efter jul och allt så har jag aldrig behövt snåla med mat.
Ett löfte för 2014 är att tänka på människor som har det svårt.
Det gör jag förvisso ofta redan men jag ska tänka mer på vad jag kan göra för att bli en bättre medmänniska.
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0