Hur stor är chansen?

Min treåriga son är numera så stor att han når upp till låset på ytterdörren och kan låsa upp själv.
Detta innebär att man ibland får hindra honom ifrån att gå ut då han rätt som det är passar på att smita.
Jag har som mammor brukar ha en superhörsel och hör när han vrider om låset och därför hinner han bara ut i trapphuset innan jag hinner ifatt honom.
Idag efter cykelturen till Netto då det regnade en del så var jag ganska blöt om kläderna när jag kom hem så jag drog av mig dem och gick runt här hemma iförd bara trosor och ett linne medan jag höll på med att plocka iordning lite.
Mitt i färd med att tömma diskmaskinen så hör jag hur vredet till låset vrids om och så "pang" när 3-åringen hunnit ut i trapphuset och smäller igen dörren efter sig.
För att hinna ifatt honom innan han tar sig nedför trappen och ut så släpper jag allt och rusar ut i hallen,slänger upp dörren och springer ut i trapphuset och ser i ögonvrån att bakom mig står två människor ifärd med att ringa på min dörr...
Jag inser där att jag är nästan naken,tänker på om jag ska ta ungen under armen och kuta tillbaka in då de ju redan sett mig eller om jag ska strunta i ungen och springa in utan honom. Jag vänder mig om och springer tillbaka in i min lägenhet och ser att människorna ser en aning chockade ut...men jag ser också att de har papper i sina händer och väskor...japp.
Jag sprang halvnaken framför Jehovas vittnen.
Väl inne bakom min stängda dörr ropar jag efter min son i brevinkastet och hoppas att han tar sitt förnuft till fånga och kommer tillbaka. Det gör han tack och lov och så hör jag hur Jehovasarna frågar honom om mamma är hemma och har tid att prata en stund.
Jag ser i titthålet på dörren hur ungen närmar sig dörren och då öppnar jag dörren halvt,drar in ungen och stänger dörren.
Jag vet inte om de kommer hälsa på här igen men jag hoppas inte det.
För om de inte gör det så var det kanske värt att vara halvnäck framför två Jehovas vittnen och annars var det nog bara pinsamt:O
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0