Ledig dag...

innebär att jag inte jobbar på mitt jobb idag utan istället jobbar jag hemma...utan lön.
Dagen har än så länge mest bestått utav cykling...med en cykelkärra bakom ,inkluderat en treårig son och en snart tvåårig dotter inuti. Jag har cyklat till mitt jobb(det man får betalt på) och lämnat in ett schema. Efter det har jag även cyklat till netto och handlat.


...så här mycket har jag handlat.
Det innebar att cykeln inte gick att cykla hem på så istället fick jag promenera hem då vagnen och cykeln tillsammans med 2 barn och massa varor vägde säkert lika mycket som en elefantbebis.
Jag har absolut ingen poäng med att skryta om hur mycket jag har utfört på min lediga dag eller hur mycket gratismotion jag fått men jag vill bara viska lite tyst att nu ska jag laga mat,diska och städa också och detta dagsverke skulle jag gissa på att jag inte hade klarat av...om jag var pappan till mina barn alltså;)
tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0