Länge sedan nu...

...men nu har jag bestämt mig för att blogga igen för att komma igång med ett nyttigare och hälsosammare liv.
Bloggen får bli min dokumentation så att säga.
Nu har jag i nästan en vecka lagt om min kost helt och hållet. Har tagit bort mycket men inte alla kolhydrater,inte ätit något annat slags socker än det som finns naturligt i frukt,ätit mycket mer broccoli och grönsaker än vanligt (istället för potatis och pasta) slutat äta mackor och börjat äta naturell yoghurt istället.
Min vän Malin har utrett vad jag ätit tidigare under en vecka och kommit med rådgivning och tips som bl.a. att göra smoothies.
Smoothies har jag fått för mig är tråkigt men nu har jag ångrat mig.

Här är min första smoothie...i en cocacolaflaska idiotiskt nog men jag är inte bara nyttig utan gillar återanvändning också.
Smoothien är gjord utav naturell yoghurt (som ju smakar blä som den är) blandad med en halv mixad banan,en halv mixad apelsin och en passionsfrukt.
Passionsfrukten är pytteliten men gör jättemycket för smaken:)
Imorgon ska jag börja med min motions/konditionsplan också.
Jag är förkyld och har väntat på att det ska gå över i en vecka men nu orkar jag inte vänta längre utan satte igång idag med en promenad i takt som fick mig att svettas och imorgon ska jag börja jogga från nybörjarnivå.
Alltså jogga en minut,promenera,jogga en minut,promenera o.s.v i 20 minuter på morgonen. Det är alltid bra att börja på en måndag känner jag.
Planen går ut på att jag hela tiden ska förlänga joggtiden så att nästa joggpass kommer jag att jogga 2 minuter,promenera,jogga 2 o.s.v
Nästa efter det 3 minuter och så fortsätter det öka en minut vid varje tillfälle under 3 månaders tid.
Den 10 augusti förväntar jag mig ha förbättrat min kondition så pass att jag ska klara av en vanlig joggingrunda på en halvmil utan att kollapsa av andnöd samtidigt som jag hoppas att den förändrade kosten verkar positivt på min övervikt.
Jag har inte vägt mig just nu så jag har ingen aning om vad jag väger men jag har iallafall inte gått ned något på länge så jag skulle tänka mig att jag kan ligga på mellan 75-80 kilo till min lilla längd på 162 centimeter.
Jag är på inget sätt missnöjd med min kropp och hur den ser ut men jag vet att överarmarna är stora jämfört med överkroppen,magen är ganska stor och mjuk och låren dallrar.
Det är inget att gnälla över när jag äntligen kommit igång och ska rätta till det.
Lycka till Lellebell!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0