Julefrid...NOT!

Det finns mammor som just nu sitter och läser en fin godnattsaga för sina söta snälla barn.
Den mamman är inte jag dessvärre.
Mina barn vill inte höra saga, de vill bara skrika,hoppa i soffan,slåss,retas,dra varandra i håret och vara så långt ifrån söta och snälla som de bara kan.
De skiter i att det snart är julafton och att man ska vara snäll så att man får några julklappar av tomten för julklapparna ligger redan under granen och de har kontrollerat vilken klapp som är till vem.
Just i detta nu så sitter jag och allvarligt funderar på att skänka julklapparna till någon hjälporganisation som kan föra klapparna vidare till några snällare barn än mina.
Ja fast nu drog jag ju alla barnen över samma kam.
Lilla Kryp varken slåss eller bråkar.
Han bara drog ut en hel toarulle ur hållaren för andra gången den här veckan och knycklade ihop pappret i en stor hög på badrumsgolvet.
Lilla Kryp har också roat sig med att dra loss varenda julgranskula han kunnat nå i julgranen och petat loss fästet och snöret på dem.
Ja fast han är ju förstås för liten för att förstå att man inte får göra så och så skrattar han och är glad.
Det är iofs de stora barnen med i en minut innan någon ramlar ner för soffan,klämmer fingrar i dörren,petar varandra i ögat, eller säger fula ord till varandra.
Jag har tjatat mycket på dem i kväll men det verkar som att de inte hör vad jag säger och nu har jag tappat tålamodet så nu blir det läggdags för deras del.
-FÖR TIIIIIIIDIGT JU vrålar de men nu är det för sent för de har fått sina chanser.
-ELAKA MAMMA DU ÄR DUMMAST I HELA VÄRLDEN!
Ja men just idag har jag ingen lust att vara snäll.
Just idag har jag lust att vara Grinchen.
TJINGELING


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0