Mosad dumlekola och stök...

Uppe klockan 6 en söndagmorgon och letar husmorstips på nätet.
Det står ingenstans hur man får bort en dumlekola som fastnat på en sits i tygsoffan.
Någon måste ju haft ungar som kletat fast en dumlekola i en tygsoffa förut.
Hittar bara att man ska frysa tyget och bryta loss kletet så jag får väl pröva det men det gällde ju egentligen för tuggummi.
Suck.
I torsdags, samma dag som jag fyllde 30 så slutade datorn att fungera...eller inte datorn egentligen men det trådlösa modemet hade blivit slappt och ville inte koppla upp.
I tre långa dagar försökte jag trycka och skruva och pilla in små kartongbitar i modemet för att det skulle bli lite stadigt men det blev helt misslyckat så igår gav jag upp hoppet helt och hållet.
Då hittade jag ett likadant modem inne i vitrinskåpet.
Det är mycket mystiskt att ha ett modem liggandes i vitrinskåpet utan att ens veta om det.
Jag vinner ingenting på att ljuga heller så jag erkänner att jag inte har så värst mycket koll eller ordning på grejer.
Tillslut kom jag på att jag fick modemet av J en gång för länge sedan när det förra modemet gick sönder men jag köpte ett nytt iallafall.
Det var ju tur för mig men det stör mig att jag har så lite koll på grejerna i mitt hem, jag vill ha ordning och reda ju.
För att ha det så måste man knäcka städkoden och för att knäcka städkoden så måste man ta tjuren vid hornen och erkänna för mer begåvade människor att man har noll koll och behöver hjälp.
Sånt är jobbigt.
Min vän J har ju förstås hjälpt mig med att hitta grundordningen här hemma så att det inte blir stökigt så fort men för att det ska fungera så måste jag ju plocka vareviga dag.
Igår så blev mellansonen sur på mig för att jag inte hade handlat lördagsgodis fem minuter innan han blev sugen på lördagsgodis och efter att jag påpekat att jag inte kan läsa hans tankar och att man kan behöva äta middag innan man börjar äta godis så sa han att han skulle minsann flytta hemifrån till någon mycket snällare mamma som köper lördagsgodis när han vill och så gick han ut och smällde i dörren precis som en tonåring fast han bara är sju år.
Fem minuter senare skickar J ett sms och talar om att han flyttat dit.
Lika bra att jag går och handlar lördagsgodis medan han är där då tänkte jag och tog de mindre barnen med mig på en promenad till ICA.
När jag står i kön efter att ha plockat ihop lite lördagsgodis så skickar J en bild på mellansonen som står på J:s balkong med berg utav leksaker brevid sig.
Eftersom det blev lite trångt hemma hos J med en inneboende så bestämde mellansonen att han skulle bo på hennes balkong och så inredde han balkongen genom att plocka ut varenda leksak ifrån J:s sons rum och trava dem i högar på balkongen.
Som säng hade han tagit en liten barnpool och lagt dit kudde och täcke.
J lät honom hållas och förstod hur det kommer sig att mitt hem kan stökas ned och se ut som en knarkarkvart på mindre än en kvart när jag trots allt ägnat flera timmar åt att städa tidigare samma dag.
Hon var helt förundrad och samtidigt imponerad av hur snabbt min mellanson kan göra saker när han väl bestämt sig för något.
Jag förstod  att hur många städkoder jag än knäcker så kommer mitt hem aldrig bli sådär nystädat och fint som perfektmorsornas när man har en mellanson med hyperaktivitet och myror i brallan.
Suck.
Lite senare flyttade mellansonen hem igen...för han kom på att J inte heller var en så där jättesnäll mamma eftersom hon hade krav på att man måste städa efter sig, hur elakt är inte det?
Suck igen.
Nu ska den mosade dumlekolan i soffan iallafall få sig en omgång.
TJINGELING

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0