Karmat...

Igår fick jag ett  utbrott på min sambo som för det första sov lite väl länge för att ha fyra barn och för det andra stack iväg på fotbollsträning en kvart efter att han vaknat.
Det tar bara två timmar sa han, men han åkte vid halv tio på morgonen och kom hem vid 14.
Under tiden han var borta upptäckte jag dessutom att han använt mitt bankkort och övertrasserat det med 650 kronor när han har tankat.
När han kom hem så rev jag bankkortet i små delar framför hans ögon och skällde på honom ungefär som man skäller på ett barn som gjort något dumt.
Sedan ångrade jag grovt att jag tagit sönder mitt bankkort eftersom det ju drabbar mig själv mer än det drabbar honom då han ju har ett eget bankkort han kan använda när han gjort slut på mina pengar.
Mest irriterande var att jag på mindre än två månader redan fått beställa nytt bankkort två gånger eftersom det försvunnit och gått sönder och så måste jag beställa ännu ett.
Typiskt mig att göra så i vrede.
Har tagit sönder både mobiltelefoner och bankkort ett antal gånger och alltid får jag lida för det själv.
Vi blev vänner igen lite senare, jag och sambon.
Imorse när sambon gick till jobbet så skulle han lämna sitt eget bankkort till mig på köksbänken och rotade igenom byxfickan.
Då hittade han MITT bankkort.
Tydligen så har jag rivit sönder mitt gamla bankkort som varit försvunnet i en månad.
Det måste ju vara karmat som förstår att jag gjorde en dum sak i ren frustration.
Så nu har jag mitt bankkort trots allt.
Fortfarande är jag irriterad på sambo över tilltaget och tycker inte att han har rätt att tanka bilen med mitt bankkort eftersom jag i princip aldrig åker bil trots att det är jag som handlar maten till hushållet.
Jag tar barnvagnen och kidsen och går till affären när jag handlar så den enda som använder bilen är ju sambon när han ska till jobbet eller fotbollen.
Ibland åker han bilen till Konsum som ligger en halv kilometer hemifrån.
Det är ju ren dumhet att vara så lat.
Nej  nu har jag inte tid att sitta här och glo mer för barnen ska borsta tänderna och klä på sig.
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0