Sjukskrivning och julstädning

Idag hade jag ställt klockan på halv sex för att hinna duscha och sådant innan jag skulle åka bussen till sjukan för att träffa doktorn.
Dessvärre vaknade jag ändå inte förrän en timme senare och hann i princip bara blaska av mig lite,klä på mig och sedan sticka iväg.
Läkaren sjukskrev mig iallafall helt för foglossningen och blev lite sur på sjukgymnasten som inte ens hade undersökt mig så jag ska gå tillbaka dit och få en annan sjukgymnast.
Idag ska jag ägna dagen åt att julstäda mitt stökiga hem.
Sambon smet iväg rätt kvickt när han insåg faktumet att det vankas julstädning och verkar helt lämna över ansvaret på mig.
Som tur var så var min söta kusin barnvakt till mina stora pojkar igår och fick dem att plocka upp sina jobbiga leksaker ifrån golvet så det problemet är iallafall löst.
Plockat iordning överallt har jag gjort och så har jag tvättat 2 fulla maskiner med tvätt så nu behöver jag bara springa runt och skura och feja innan dammsugning och golvmoppning.
Nä, jag tänker inte göra allt det där själv, vet inte ens om jag kan det för ryggen gör så ont och jag är så sömnig att jag kan somna stående så sambo får nog dra sitt strå till stacken trots att han ursäktade sig med att han bara måste gå och hälsa på sin syster precis just nu.
Kanske lägger jag mig och vilar en stund medan lilla kryp ändå sover middag.
TJINGELING

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0