Väckarklockan till granntant...

Igår följde jag med två söta jobbarkompisar på utflykt till Ullared och köpte julklappar till mina barn.
Det tog hela dagen så när vi kom hem var jag riktigt trött och somnade ganska kvickt.
Jag hade nog fortfarande sovit nu om det inte vore för min icke så kära granntant under oss som  tyckte att en lördagmorgon klockan 6.14 är en ypperlig tidpunkt för att spela musik på hög volym.
Jag tycker det är konstigt att hon inte förstår att man vill sova lite längre på helgen men hon förstår inte det och jag har sagt till henne om att hon är mer morgonpigg än de flesta här och att tidiga helgmorgnar uppskattas det inte vare sig att hon hamrar upp tavlor,möblerar om eller spelar hög musik.
På vardagar struntar jag i det men min lediga lördagmorgon skulle jag väldigt gärna vilja få sova till 8.00 iallafall och ibland blir jag så förbannad på henne att jag vill vara riktigt elak.
Nu har hon slutat spela musik men nu har ju alla mina barn redan vaknat av den dunkande väckarklockan till granntant.
Egentligen borde jag väl inte kalla henne för tant då hon bara är 43 år gammal men jag måste ju variera ordet kärring lite grann eftersom jag ofta tjatar om detta problem.
Nu hade jag tänkt städa hemmet denna morgon men så här tidigt måste jag ju respektera grannen ovanför så att inte hon också behöver bli väckt av sina grannar en lördagmorgon.

TJINGELING

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0