Tvättlappsbrist...

Det är tvättlappsbrist i min del utav staden.
I snart en månads tid så har man inte kunnat finna några tvättlappar i vare sig Konsumbutiken eller Albanbutiken.
Konsum här brukar inte vara så snabba med att uppdatera sitt lager men när hyllan gapat tom i en månad så tycker jag faktiskt att de är en aning slöa och inte riktigt har någon koll på vad som säljs slut fort och vad som inte gör det.
Hyllan med choklad brukar också bli tom men den fyller de på ganska fort igen och jag antar att de tycker sockermissbrukare är viktigare än bajsbebisar helt enkelt.
När lilla Kryp var nyfödd så behövde jag nappflaskor och de som fanns i konsum var sådana som kan innehålla gifter men jag hittade en enda liten flaska som var utan och bad dem ta hem fler sådana.
Efter det så frågade jag dem några gånger till i två månaders tid om de fått hem flaskorna men icke.
När lilla Kryp blev 7 månader gammal så kom flaskorna.
Då hade de flaskorna som innehöll gifter också tagit slut och hyllan varit tom i ett par månader.
Jag har funderat på om jag inte skulle ta och söka jobb i Konsum butiken för jag tror att jag är ganska bra på att hålla koll tillskillnad från de som nu jobbar där för de går liksom runt och bara gör samma saker varje dag och har blivit hemmablinda så att säga.
Jag vet att olika personal har ansvar över olika avdelningar för att hålla koll på vad som behöver beställas hem men tyvärr så tror jag inte att de har någon rutin för när de ska göra det och inte heller på vad som tar slut snabbt och vad som aldrig kommer ta slut då de felprioriterar extremt lustigt.
Ta senap till exempel.
I Konsumbutiken kan du välja på sju olika sorters senap, hyllan är överfull så det finns mer senap än ketchup.
Ketchup har de flesta hemma och använder ofta, speciellt barnfamiljer då barn gärna dränker maten i ketchup sorgligt nog.
Senap använder folk till korv eller någon sås och till julskinkan,alltså ganska sällan plus att senap har lång hållbarhet och i vårt hem räcker senapen tills datumet går ut.
Tvättlappar använder barnfamiljer flera gånger om dagen, det går åt ungefär ett paket i veckan hemma hos oss och tydligt även i andra familjer och just här där jag bor finns det mycket barnfamiljer som handlar på Konsum eftersom det är den enda butiken vi har i vårt närområde förutom Albanbutiken då men det är ju egentligen en frukt och grönt butik som bara har ett litet lager utav tvättlappar, tvättmedel,schampo och lite sådant.
Vilka problem man har när man sitter och gnäller över bristen på tvättlappar.
Idiotiskt.
TJINGELING


Kommentarer
Postat av: PJAK

Riktigt trist när man går varv efter varv, vecka in och vecka ut utan att sakerna man behöver kommer hem. Frågar man dessutom efter dem hade jag blivit duktigt sur om det inte kom hem inom någon/några veckor.....

2011-12-21 @ 14:45:52
URL: http://pjaksliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0