Viktuppgången under graviditeten...

Ja för jag har ju glömt berätta att denna graviditeten har jag fått i uppdrag att helst inte gå upp mer än sex kilo i vikt beroende på att jag är överviktig och inte heller lyckats gå ned så många kilo sedan förra graviditeten då det liksom blev lite tätt mellan barnen.
Denna graviditeten har jag än så länge bara gått upp 0,8 kilo sa barnmorskan idag och det tyckte hon inte var så bra först men sedan mätte hon magen och bebisen var helt okej så vi drog slutsatsen att bebisen liksom tar vara på fläsket jag redan har så att säga.
Duktig liten bebis jag har i min mage...
Jag går alltså ned och upp i vikt samtidigt eftersom magen växer men jag ökar inte nämnvärt i vikt.
Frågan är då vart jag isåfall har blivit smalare för jag känner mig lite som en överstekt prinskorv som liksom vill explodera ur sitt skinn.
Med den här foglossningen kan jag iallafall inte röra mig som jag gjorde innan så nu smäller det väl snart till och så går jag väl upp 15 kilo resterande tid utav graviditeten, man vet ju inte det.
Fast egentligen bryr jag mig inte heller bara bebisen mår bra därinne.
Man kan ju alltid banta när bebisen kommit ut om det nu är så att man skulle råka bli smällfet.
TJINGELING

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0