Detta är jag...

Med en ny blogg måste man kanske börja med att presentera sig själv.
Jag är en 29-årig mamma som lever med sambo och tre fina söner.
Det är viktigt att jag är 29 år och inte trettio ännu.
Det är inte lika viktigt att jag är sambo för jag hade hellre velat vara gift.
Mina söner är: stora sonen som är tio år och gillar dataspel och som funderar över allt jämt och ständigt...Mellansonen som är sex år, hyperaktiv och impulsiv men glad, lilla kryp som är ett år och precis har börjat på dagis och som också alltid är glad.
Jag är dessutom gravid med mitt och sambons fjärde barn och har nu hunnit halvvägs i graviditeten.
Jag arbetar i vården sedan sex år tillbaka och jag gillar mitt arbete men däremot gillar jag inte vård annars, speciellt inte vården som man borde få men inte får när man blir sjuk.
Jag är en sådan människa som alltid försöker att vara glad och som hittar lösningar på de flesta problem men som också kan vara nöjd med att bara låta saker vara som de är och acceptera att allt inte alltid kan vara guld och gröna skogar.
Ja nu är detta alltså så som jag ser mig själv...det betyder inte att andra ser det likadant.
Ibland är jag gnällig fast att jag själv avskyr gnälligt folk och att lyssna på dem men jag gnäller mest när jag är arg på saker vilket händer ett par gånger om dagen minst.
Idag är jag arg för att jag inte får ihop min ekonomi men imorgon är jag säkert arg för att grannen låter sin dumma katt sitta ute och skrika hela dagen, det varierar.
Om folk är ärliga när de beskriver mig som person så är jag rolig,knasig och tar dagen som den kommer.
Jag är dessutom lite slarvig eftersom jag ofta fastnar i viktigare saker än att städa och hålla iordning men jag ser det mest som att jag är bra på att prioritera då man ju inte hinner med allt som ska göras när dagarna är för korta.
I huvudsak så älskar jag mitt liv, jag är för det mesta lycklig och tacksam för vad jag har men då och då glömmer jag bort detta och gnäller iallafall tills jag kommer ihåg att livet är det som händer precis just nu och man vill inte gärna missa det.
TJINGELING


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0