Men Kalle Anka också!

På fredag är det otursdagen tydligen.
I förrgår morse städade jag hela hemmet och när jag äntligen var klar med det så satte jag mig ned och tänkte dricka lite kaffe.
Pang sa det från badrummet.
Tvättmedelsburken hade ramlat ned ifrån torktumlaren och det låg tvättmedel över hela det golv som jag nyss hade dammsugit.
Dåliga nerver pallade inte trycket så jag svor en högludd ramsa och frågade vad i helsike jag gjort för att förtjäna sån skit.
Lugnade ned mig lite och gick in i skrubben för att hämta dammsugaren, tog tag i handtaget och då ramlade locket till dammsugaren i golvet och själva "knappen" till luckan som man tömmer påsen i ramlade ned på golvet och gick i fyra delar.
Dåliga nerver pallade inte trycket så jag sparkade några gånger på den elaka dammsugaren och skrek något om hur saker tillverkas bara för att gå sönder stup i kvarten och för att man ska köpa nya hela tiden och bli fattig.
Sambo undrade argt om jag behövde åka till psyket eller om jag tyckte att grannarna skulle ringa störningsjouren på oss eftersom jag skrek så högt att grannarna definitivt hörde det.
Jag svor en liten ramsa om äckliga grannar bara för att.
Resten utav dagen orkade jag inte ens få fler utbrott trots att jag spillde kaffe på mina kläder, inte hittade mitt bankkort och så en massa andra små irriterande händelser som också hände den dagen.
Lilla bebis hade dessutom helt utan förvarning fått hela tungan belagd med vit äcklig gegga även kallad torsk som någon knäppskalle påstår att man ska få bort genom att kladda vichyvatten på.
Icke.
Samma dag börjar det klia på mina bröst och små prickar spred sig på bara en timme över halva boobsen.
Jag har också fått torsk...på tuttarna liksom.
Trots att jag tvättat och torkat dem både före och efter amning.
Jag svär och skriker inte mera.
Jag skrattar falskt och låtsas vara oberörd medan jag i huvudet ser mig själv som en riktigt förbannad Kalle Anka som skriker och hoppar jämfota utav ilska.
Äcklig kladdig medicin mot torsk i bebismunnar och på arga mammors tuttar kostar 315 kronor för en pluttig flaska.
Sambos snälla syster ger mig sin flaska som hon har ståendes i kylskåpet efter att ha lidit utav samma sak.
Jag vårdar flaskan ömt och låtsas att den innehåller riktigt dyr champagne.
Idag ska jag vara snäll hela dagen och inte få vansinnesutbrott som jag måste skylla på hormoner för att slippa erkänna att mitt temperament svajar som en flaggstång i stormen Gudrun.
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10...andas ut.
TJINGELING


Kommentarer
Postat av: malla

Formodligen hormoner horru.....stackars lellebells boobisar a stackars lilla bebismun:((

2012-04-12 @ 14:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0