Hon kanske ser oskyldig ut...

...men den här lilla söta tjejen kan skrika så att öronen får en chock.
Hon kan också sova hur länge som helst liggandes i den skumpande barnvagnen medan mamman är ute på promenad.
På nätterna däremot sover hon för det mesta inte alls för det är då hon tar igen allt som hon missat under dagen då hon sovit.
På natten kan hon äta med bara en timmes mellanrum, bajsa och kissa sisådär en tre,fyra blöjor på raken och så kan hon skrika så det hörs in till grannarna.
Igår somnade jag under fredagsmyset.
Innan klockan slagit 22 slöt sig mina ögon och öppnade sig inte igen förrän 05.30 i morse.
Då låg jag raklång på soffan, med kläderna på och lilla bebis låg brevid mig.
Jag har inte varit vaken en enda gång inatt så det är något mystiskt här.
Antingen så har min underbara sambo varit uppe och matat och pysslat om henne utan att jag märkt det eller så har hon faktiskt sovit hela natten.
Det är just det med den här lilla sessan...man vet inte riktigt.
Ena stunden ser hon så glad och nöjd ut men inom en sekund kan hon vrida ihop hela ansiktet så att hon ser ut som en sur liten mormor och så tar hon i från tårna och skriker så det skär i öronen.
Oftast beror det ju på att hon är hungrig eller blöt i blöjan precis som med de flesta bebisar men när hon både ätit och fått ny blöja men skriker ändå så blir jag lite förvirrad.
Vad vill du egentligen lilla bebis?
Så lyfter man upp henne och då hör man en rap som ekar i hela bygden och så slutar hon skrika...
Ibland kan till och med en mamma som redan haft tre små bebisar tidigare glömma bort att rapa sin lilla sessa.
TJINGELING


Kommentarer
Postat av: malla

Lilla nuttan :) Eddie rapar sjalv for de mesta men ibland ojjar han sig som fasen a ja fattar inte va dom e felforran rapen kommer a sa e allt bra! Men han har ff inte sovit hela natten...typ 4 timmar e allt jag far.....fast han skriker ju ingenting, utan gnaller lite, ater a far ny bloja sen sover han igen!! Dom e ju olika dom dar snuttisarna, a man glommer som sagt...

2012-04-15 @ 02:27:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0