orättvist.

Lördagmorgon.
Igår var min yngsta son vaken till säkert halv ett på natten.
Han bara kunde inte somna utan gick upp ur sängen säkert 124 gånger.
Tillslut struntade vi i honom och gick och la oss själva iallafall.
Imorse väckte han mig vid halv sju,trots det.
Det borde vara olagligt.
Nu har han somnat om men då är de två stora uppe och tjafsar om vem som ska ha mest täcke då de ligger i soffan och tittar på barnprogrammen.
De kan aldrig gå och hämta varsitt täcke utan alltid ska de ha samma och bråka om det.
Jag kan bli lite sur på det här med rättvisa och barn.
Det är så viktigt med rättvisa, vare sig det gäller hur mycket läsk de har i glaset under fredagsmyset eller vem som orkar borsta tänderna längst.
Mellansonen förlorar tandborstningen jämt för han orkar bara borsta framtänderna och sedan måste jag ta hans tandborste och borsta resten.
Då skriker han och hoppar upp och ned så det slutar med att man får sätta sig på toalocket med en sjuåring i knät och hålla fast honom.
Allt är orättvist när man är barn.
Det är ju förstås orättvist när man är vuxen också.
Sambon får t.ex. sovmorgon varje helg medan jag får gå upp samma tid som jag alltid gör.
Det har jag protesterat emot men det hjälper inte för det går inte att väcka sambon en lördagmorgon ens om man skulle hälla en hink med vatten över honom.
Jag har gett upp och accepterat att livet är orättvist.Mina barn ger aldrig upp.
Nu har de bråkat om täcket i snart 20 minuter.
Jag har föreslagit att de hämtar varsitt täcke men då är det ju orättvist om en ska hämta täcke och den andre slipper...SUCK!
Jag vägrar hämta täcke.
Det är nämligen orättvist att jag ska göra det när jag får sitta utan täcke. Det är också orättvist att jag är den enda som städar toaletten här hemma trots att jag också är den enda som aldrig har kissat på toasitsen eller utanför.
Så håller det på i oändlighet.
Orättvisan.
SUCK
Tjingeling
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0