tråklördag

Det var en riktigt tråkig lördag idag.
Bröllopsfotografen gick på tv och det är en så tråkig film att de som gjorde den borde betala folk för att se den.
Sambo är iväg på en väns frus 30-års fest.
Han hade egentligen julbord/fest med jobbet men han valde 30-års festen.
Egentligen var jag också bjuden på 30-års kalaset men jag pallade inte gå dit. Sist jag var på frugans födelsedagskalas så stack sambon iväg för att skjutsa folk hit och dit medan jag blev raggad på utav en Tanzanian om det nu kan heta så?
Jag uppskattade inte det så värst mycket, jag har lite svårt för framfusiga karlar som är för närgångna, speciellt när de tar i en när de ska säga något.
En lärare jag hade berättade för mig att det beror på att jag är svensk.
I Sverige har man en privat sfär som människor man inte känner får gå in i utan att det känns obehagligt, sa hon.
Det undrar jag om det är sant?
Sambon kom iofs tillbaka efter ett tag och gav Tanzanianen onda ögat och det språket förstod Tanzanianen bättre än mitt avvisande kroppsspråk och min sura uppsyn så då flyttade han äntligen till bordet brevid.
Inte det att jag inte gillar komplimanger för det gör jag men jag tror att jag har lite svårt för att vara avvisande utan att för den skull vara otrevlig.
Nepp idag får sambon bli raggad på utav berusade och desperata thaitanter ifred medan jag slappar på soffan.
Sambo fattar noll av att bli raggad på. Han skulle inte tro det var sant ens om de satte sig i knät på honom.
Det vet jag för jag har sett det själv
En midsommar satte sig nämligen vår granne i hans knä och jo han tyckte det var lite obehagligt men inte fattade han att hon egentligen ville ha en puss.
En annan gång kom en kines från hans jobb in i affären när vi var och handlade och hon slängde sig runt hans hals och hoppade upp på honom
Det tyckte inte jag var riktigt okej vilket jag sa till honom men han förstod inte det
Han sa bara att hon inte alls raggade på honom för hon var ju typ hans bästis på jobbet.
Tröga sambo.
Sedan sa han att jag var svartsjuk.
Mm.
Eller så var jag bara bitter för att jag hade en sambo som lät för mig okända och ouppfostrade tjejer klänga på hans kropp.
Vem vet?
Fast det är ju konstigt att en kille inte får prata med mig utan att sambon ger honom onda ögat men att jag ska tycka det är okej att en tjej slänger sig runt halsen på honom
Jag tycker iallafall inte själv att jag är svartsjuk.
Då hade jag väl inte släppt iväg honom själv på en 30-års fest där det är fullt med sugna thaitanter som letar karlar att bli ihop med för att få uppehållstillstånd heller.
Det hade för min del bara varit roligt om de försökte, för tänk hur besvikna de skulle bli när de fick reda på att min käre sambo inte kan hjälpa dem med det iallafall eftersom han inte är svensk medborgare.Hahaha. Nä nu får det räcka med svartsjuka och fördomar mot thaitanter för ikväll, jag måste sova.
Tjingeling
.
 
.

Kommentarer
Postat av: Malin P

Det är konstigt det där, K är precis likadan!! Helt ok att tjejer flirtar med honom, han kan nog tom flirta tillbaka fast han egentligen inte fattar att han gör det!! Helt ok att han är på fest hos kompisar o kommer hem vid 4 på natten!! Om jag mot förmodan skulle prata med en kille eller va ute till 4 på natten skulle det icke uppskattas!! Och säger man något är man bara sotis, men för mig handlar det mer om jämlikhet!! Puss o tack för dina igenkännande inlägg. Jag älskar att läsa din blogg!!

2012-12-11 @ 11:33:24
URL: http://www.malinpalinsdag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0