Långt uppehåll...

...men idag vaknade jag alldeles för tidigt för att ha någon ursäkt.
Livet just nu är i smått kaos och jag har verkligen massor att göra hela tiden.
Förutom att jag sköter det jag ska hemma med en kropp som är helt paj utav foglossning och andra smärtor så hade jag ju velat bli klar med mina planer att smårenovera färdigt hemmet innan bebisen ska komma.
Tyvärr så kommer jag nog inte att lyckas med detta inom den tiden eftersom orken är försvunnen och att det dessutom kostar pengar som jag i nuläget inte har några.
Jag har ju varit sjukskriven sedan innan jul och jag har fortfarande inte fått varken beslut eller pengar från försäkringskassan så det är rätt tomt i fickan om man säger så.
Jag använde nämligen de slantarna jag hade till att köpa en syskonvagn för jag förstod liksom inte att försäkringskassan inte behöver betala ut pengar samma dag som jag annars brukar få min lön utan de kan vänta ett par månader och till och med neka att betala ut överhuvudtaget.
Jag försöker sälja min gamla Brio Sing vagn på en loppissida på facebook för 800 kronor vilket borde anses vara billigt med tanke på att samma vagn i samma skick inte finns att hitta på blocket och liknande för under 1500 kronor men antingen är folk för snåla eller så har de inte heller pengar just nu för försäljningen går trögt.
Förhoppningsvis kommer det en tjej och tittar på den idag och då kan jag ju sänka med en hundring eller så för vagnen får inte plats i hallen nu när den måste trängas med syskonvagnen.
Lilla Kryp får istället åka runt i en gammal Teutonia Timmy som jag har ståendes i trapphuset men det är också en bra vagn, speciellt nu när det snöar och har sig eftersom hjulen på den vagnen kan köra över både stock och sten och Lilla kryp bryr sig inte det minsta om vilken vagn han sitter i.
Timmy är också bra när man ska lämna på dagis för att man kan ha den ståendes där utan att folk ska komma och stjäla den vilket faktiskt har hänt mig när mellansonen var liten och jag hade köpt en ny paraplysulky till honom.
Mitt på ljusa dagen hade någon gått in på dagisgården och norpat vagnen så när det var dags för hämtning fick stackars mellansonen bli buren hela vägen hem av en svärande mamma.
Personen som jag i mina misstankar var ganska säker på att den snott min vagn kom en vecka senare körandes med sin son i vagnen som jag tyvärr inte kunde bevisa var min.
När mellansonen däremot fick en ny cykel några år senare så tänkte jag att det vore bra att märka den så jag skrev hans namn under sadeln och den blev ändå stulen utanför dagis mitt på ljusa dagen trots att den var låst.
Några dagar senare kommer samma person som jag misstänkte hade snott min barnvagn gåendes med sin cyklande son och cykeln var... min sons.
Fast de hade skrapat bort min sons namn under cykelnsadeln med en kniv eller något sådant (färgen syntes men inte namnet)och klistrat på lite klistermärken så inte ens nu kunde jag bevisa att det var min sons cykel men jag har ju inte längre någon tvekan om att den där personen eller rättare sagt mamman är en tjuv.
Det är några år sedan detta hände men för några månader sedan hade min vän J träffat på den här mamman och hon berättade då att hon hade köpt en ny cykel till sin son för över tretusen kronor och att hon var ganska säker på att J:s exmans bror förmodligen hade stulit den nya cykeln.
Ja inte för att vara skadeglad men vem det än var som snodde den där cykeln så snodde den iallafall ifrån rätt person för jag skulle ju gissa på att cykeln inte var köpt eller betald ifrån början med tanke på vem som hade den i sin ägo och skit ska skit ha, men det hade nog karmat sett till ändå.
Även om man har det knapert är det fan ingen ursäkt för att sno andras grejer för till och med de som får socialbidrag har råd att spara ihop till en cykel om de vill det. Kanske tar det lite längre tid men går gör det för jag vet flera som har det skralt i kassan för jämnan men de överlever ändå och snålar med något annat för att ha råd. De själva kanske inte har råd att köpa en ny vinterjacka och går runt i gymnastikskor mitt i vintern men tycker det är värt det för att kunna köpa en ny cykel till sitt barn.
Såna människor förtjänar ett break och jag delar gärna med mig av mina vinterskor eller andra saker till dem även att jag inte har så mycket själv, men skatmamman kan för min del sälja sin nya dyra vinterkappa för att ha råd att köpa en ny cykel till sin son. Punkt och slut.
TJINGELING

Kommentarer
Postat av: ingbac44

Vilka hemska mammor det finns som stjäl utanför dagis. Vad ska dessa barn lära sig av mamma.

2012-02-02 @ 21:41:41
URL: http://www.nattstad.se/ingbac44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0