regn och pyssel i barnens rum...

Semestertider innebär mycket strand,bad och strandmatsäckar vilket gör att jag inte hinner med allt jag borde.
Blogga t.ex.
Igår var det dock inget strandväder så då passade jag på att göra lite allt möjligt som jag struntat i ett tag.
Hann med både lite städande och fixande i stora barnens rum.
De två äldsta barnen delar ju rum så för att båda ska få lite privat spejs så har jag delat av rummet med en hylla som ser ut som expedithyllan från Ikea ,men den är smalare.
Mellansonens del är tänkt att ha färger i vitt,svart och grönt så jag började med att måla om en gammal byrå som jag fått av grannen under mig eftersom hon tänkte kasta den på tippen.
Den var grönbetsad från början men ganska sliten så jag slipade lite och sedan började jag måla och så blev den tillslut så här:
 
Jag är inte världsmästare på att måla döskallar men det gör ingenting för mellansonen gillar dem iallafall.
Efter detta så målade jag även hans sänggavel Odda från Ikea
Den var redan vit men inuti hyllan så var det en äcklig orange-röd färg som jag målade över med vitt och för att få in lite grönt som planerat så satte jag dit några väggdekorationer som jag köpte på Ikea för ett tag sedan.
Tycker det blev rätt häftigt med kaktusdekoren.
Idag vet jag inte riktigt vad det blir för väder men jag är inte direkt sysslolös oavsett väderlek.
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0