Bile!!!

Lillkryp är en riktig bilmänniska.
Han verkligen ÄLSKAR bilar i alla former.
Han snor pappsens bilnycklar ur fickan och släpper dem inte förrän han somnat.
Fast nu ljög jag lite...han har nämligen släppt dem....hela TVÅ gånger.
En gång på gräsmattan utanför hemmet och en gång på mattavdelningen på Ikea.
20 minuters letande men så fann vi som tur var nyckeln på en hylla.
Så här kan vi inte ha det sa både jag och sambo och vägrar låta ungen springa runt med bilnycklarna mer.
Skriiiiiik,gallskriiiik,skriiik och skriiik.
Försökte med ett par leksaksnycklar i roliga färger som substitut men de flög snabbare än kvickt iväg över vardagsrummet och landade under soffan.
Det duger inte för Lillkryp.
Han gnäller och gråter och bara SKA ha de riktiga bilnycklarna.
-Bile....Bile,bile,bile,bile. Brumbrum brum. Bile.
-Bileeeeeeee!!! skriker han.
Hela dagarna springer han runt och rotar i folks fickor efter nycklarna och grunden i barnuppfostran är ju tålamod så vi försökte härda ut detta tjatande,skrikande och gråtande.
Men så gav vi upp och sambon åkte till bilskroten och fick med sig ett par riktiga bilnycklar som han gav till Lillkryp.
Inte alla 1,5 åringar som knatar runt med både Volvo och Nissan nycklar i byxfickan men nu är han iallafall nöjd och jisses vad jag hoppas att hans envishet går över tills han blir äldre för jag vetefanken hur många bilnycklar han kommer kräva i körkortsåldern? Förmodligen med tillhörande bil då dessutom...
 
 
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: mallanfrallan

Hahaa sicken soting! Eddie gillar oxa nycklar a inte mina utan bobbys som har en knapp pa a trycker man pa den sa later de jattemkt ute pa garageuppfarten, lustigt ;) men ja brukar ge honom leksaksnycklarna for ja tycker att bilnycklarna e skitiga a han stoppar dom i munnen ju...men dom duger inte ;) biltokig blir han nog me ;)

2012-06-28 @ 14:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0