LCHF börjar NU!!!

Jag märker skillnad i kroppen.
Fläsket har liksom flyttat på sig och jag känner att jag trivs bättre och bättre för varje dag.
Jag har fortfarande inte gått ned i vikt men det kommer förhoppningsvis om jag inte ger upp utan håller koll på maten.
Magen är iallafall inte lika stor som den var innan fast jag vet inte vart fläsket tagit vägen riktigt så jag undrar om man egentligen kanske går ned i vikt(fett) och samtidigt bygger upp muskler och därför håller sig kvar på samma vikt?
Lite för tidigt att klargöra men jag ser ju att formen på kroppen har ändrat sig och andra påpekar också detta.
Benen är smalare vilket syns mest,tuttarna är också lite mindre och magen står inte ut lika mycket från kroppen.
Annars när jag gått ned i vikt förr i tiden så har jag alltid gått ned först på benen,sedan armarna och sedan har magen liksom aldrig gått ned riktigt men så har jag ju aldrig följt några matregler heller.
Jag har ju alltid påstått att jag äter nyttig mat.
Det är sant på ett sätt.
Jag har ätit mat som gör att jag får i mig alla näringsämnen jag behöver och jag har aldrig gillat ketchup och sånt skit men nu när jag börjat hålla koll på kolhydraterna så märker jag ändå att jag ätit alldeles för många utav dem.
Jag har också märkt att det finns en massa socker i saker som man inte tror att det ska finnas i.
Det är inte svårt att ta bort kolhydraterna ur maten men det är jäkligt svårt att ha fredagsmys utan chips och läsk.
Jag vill dricka kall läsk.
Hela tiden och speciellt när det är varmt ute.
Men det får jag ju inte och dricker jag kallt vatten istället så känner jag mig inte riktigt tillfredställd med det så nu har jag köpt Fun light saften som är sötad med stevia.
Den smakar riktigt äckelsött och jäkligt men den är lättare att bli tillfreds med än bara kallt vatten så tills jag kommit över det där med läsk så får det duga.
Vatten till maten iallafall och sedan ska jag dra ned på sötslisksaften också men sakta.
Inte för att den innehåller några kolhydrater att tala om men skulle jag påstå att den är god så ljuger jag.
Den smakar typ mer socker än vad socker gör och jag gillar bara lite sött, inte när käften blir så söt att man andas små rosa bubbelmoln.
Chipsen får jag väl helt enkelt bara ge tusan i även om jag blir sugen men för säkerhets skull får jag nog förbereda med grönsaksstavar och dipp ifall jag känner att jag måste tugga på något om fredagkvällarna.
Lite jobbigt måste det ju ändå vara att följa matregler men det här kommer jag att komma över helt säkert för jag har redan känslan av att det känns lätt med middagarna-jag saknar ingenting som jag inte får äta där (förmodligen för att det mesta går att byta ut)och hur ofta känner man så när man går på en diet liksom?
LCHF är nog min grej=)
TJINGELING

Kommentarer
Postat av: mallanfrallan

Far du inte ata bakade chips istallet for friterade?? Men gronsaksstavar e ju gott me, fast chips is da shit sa de gar ju inte att jamnfora...

Svar: nä äter inte potatis ju.
lellebell.blogg.se

2012-06-21 @ 23:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0