Regna,städa,shoppa...

Regnande på semestern innebär att man har tid att städa ordentligt hemma.
Därför började jag igår med att grundligt fejja i badrummet.
Från tak till golv har jag skurat och t.o.m varit inne i ventilen och dammat,nere i avloppet under badkaret med en gammal diskborste och inne i torktumlarens inre vrår och petat luddigheter.
Badrummet är nu så rent att jag utan problem kan bjuda kungen på kaffe därinne.
Varför han nu skulle dricka kaffe i badrummet vet inte jag ,det får ni ju fråga honom om.
Efter badrummet så fortsatte jag i vårat sovrum.
Slängde ut alla kläder, vek ihop,sorterade och organiserade om hela sambons garderob,vädrade sängkläder, torkade av sängar,garderober och annat med såpvatte,dammsugat varenda liten vrå,moppat och skurat och tillslut var sovrummet så rent och fint att jag kunde bjuda drottningen på kaffe därinne.
Varför drottningen nu ska envisas med att sitta i sovrummet och dricka kaffe ,det vet inte jag men så är jag ju ingen drottning heller.
Efter flera timmars noga städande så tröttnade jag och ville köpa nya fotbollsskor till min sambo eftersom han är bredfot och förstör sina fotbollsskor,lånar andras och förstör dem också så att lilla jag får skämmas för att han inte uppför sig som en prins.
Vi åkte till Stadium som har REA och jag försökte hitta ett par breda skor som sambo skulle prova.
Gnäll om kramp i fötterna, gjorde att jag ångrade mig och inte ville köpa något alls till ouppfostrade sambon så istället köpte jag lite kläder till mina småprinsar.
Lillkryp fick en ljusblå puma tröja och en orange adidasjacka som lyser så att man får ont i ögonen men det kan vara bra när han är ute och springer på gården för ibland är han så snabb att jag inte hinner se honom hoppa in i buskarna men nu kan ungen drömma om att gömma sig för mamma med så skrikiga färger på kläderna,haha.
Mellansonen fick en italiensk fotbollströja och stora sonen fick en tysk fotbollströja.
Alla nöjda och glada utom sambo med sina elefantfötter som på kvällen fick spela fotbollsmatch med lånade skor som vanligt bara för att han är för snål för att köpa egna som passar.
Så går det, jag har iallafall försökt ge honom ett par i present men det dög ju inte.
Nu ska jag fortsätta mitt fejjande, jag börjar med hallen och försöker undvika köket så länge som möjligt eftersom köket är mardrömmen i smutsighet.
Kniven mot strupen-Alex hade skrikit rakt ut om han såg min ugnslucka, det är ett som är säkert.
TJINGELING

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0