"Bussiga" bussar och shopping

Idag är jag på dåligt humör.
Det beror på att jag skulle in till stan och träffa mellansonens psykolog för att få slutbesked om vad som rör sig i hans lilla huvud.
Jag klädde på mig själv,lillkryp och lilla Sessan,satte  de små i syskonvagnen och travade bort till busshållsplatsen.
Så långt gick allt bra men sedan kom inte den vanliga bussen utan en äcklig jäkla skolbuss med smala dörrar och trappor som jag omöjligt får in barnvagnen i om jag så skulle haft en halvtimme på mig.
Samtidigt så kommer den vanliga blå bussen bakom och...kör förbi min hållplats utan att stanna.
Det blev alltså inget slutbesked idag utan bara en väldigt förbannad lellebell som ringde upp länstrafiken och klagade och sa fula ord.
För att jag skulle bli på bättre humör så satte jag mig en stund framför datorn när jag kom hem och nätshoppade lite nya kläder till mig själv.
Jag satte ihop hela tre små outfits och kom undan med att betala strax under 600 kronor med lite uppsnokade rabattkoder.
Det är inte illa måste jag säga,även om det iofs bara var sommarkläder (knappt något tyg ju)som jag handlade så som shorts+t-shirt,kjol+topp och leggings+tunika.
Det är roligt att sätta ihop små outfits på datorn men det är förmodligen inte lika roligt när kläderna kommer hem och man ska göra samma sak på sig själv för jag lyckas alltid köpa kläder som ser fina ut på bild men som i verkligheten ser riktigt illa ut på en kropp som min just nu.
När man har en sådan plufsig mage som jag har så vill man ju helst ha kläder som döljer detta lite.
Samma sak med mina överarmar och mina aningen för stora bröst.
Alltså det är inte så att jag går runt och mår dåligt över min degmage eller annat direkt men många kläder liksom framhäver sådant som inte precis är de vackraste delarna på kroppen vilket gör att man inte pallar anstränga sig för att klä sig ordentligt utan struttar runt i mjukisbrallor och sambos utslitna t-shirts vareviga dag.
Nu har jag iallafall gjort ett försök med att sätta ihop de här outfitsen för att passa min kropp så jag håller tummarna för att det blir bra.
Leveranstiden på 6-14 dagar var ju mindre bra men det kan ju inte jag rå för.
TJINGELING

Kommentarer
Postat av: Anna/PJAK

Inte kul när det blir så. Samtliga bussr borde kunna ta ombord barnvagnar, rullatorer och rullstolar. Övriga bussar borde säljas ut.



Inget kul att prova kläder heller för den delen när man upptäcker att man plötsligt har ytterligare kilon som man inte sett innan. Å andra sidan rekommendera jag att köpa kläder i staterna, dels får man gå ner i storlek och dels är man mycket mindre om man jämför sig med alla andra ;)

2012-06-11 @ 16:53:31
URL: http://pjaksliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0