Träningen...

Har ont i framsidan av låren efter min joggingtur igår men det är väl så det ska vara så att man vet att man ansträngt sig ordentligt.
Idag är planen att jogga en runda nu på morgonen när de stora barnen gått till skolan.
Vädret passar ju bra till det då solen lyser med sin frånvaro och det är jäkligt kallt för att vara juni månad.
Jag provade även att hoppa hopprep igår och det rekommenderas inte till nyblivna mammor får jag väl lov att varna om ,eftersom det kändes rätt väl i de där knipmusklerna att de inte riktigt återhämtat sig efter förlossningen så man fick knipa väldigt hårt för det kändes som att hela livmodern höll på att ramla ut.
Hoppa hopprep får jag bara göra en liten stund i fortsättningen, alltså så länge jag pallar knipa.
Jag har även planerat en joggingrunda till kvällen och så har jag hittat en backe som jag tänkte springa lite i när jag får tid över och den ligger så nära hemmet att jag kan använda den även när alla barnen är hemma och jag är ensam med dem för då kan de följa med även om barnvagnen får stå kvar nedanför.
Jag får nog erkänna att den där joggingturen var extremt jobbig för mig även om den bara var drygt fyra kilometer och jag joggade inte hela tiden heller eftersom jag knappt kunde andas och det sved i halsen men jag tänkte att jag fortsätter med samma runda varje dag tills jag orkar med den helt.
Jag svettades som en liten gris fast jag blev inte rosa men däremot riktigt röd i ansiktet och såg förmodligen inte riktigt klok ut som vanligt men som sagt är det sådant man får bjuda på.
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kommee val ihag nar vi va hos mp a hoppade studsmatta?? Framfall ala unga kvinnor ;)

2012-06-05 @ 17:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0