Ordning och reda...jag organiserar hemma.

Enligt min vän J så håller jag just nu på att "boar".
Det är sådant som man gör när man är gravid tydligen.
Man pysslar och förbereder hemmet innan bebisen kommer.
Igår tog jag äntligen tag i vårt förråd/skrubben.
Därinne har saker samlats på hög så tillslut gick det inte att öppna dörren ordentligt men det finns så lite förvaringsutrymme i vårt hem så det är väl inte konstigt att saker svämmar över direkt.
Skrubben används nämligen som förvaring av saker man inte använder just nu,som torkställe för blöta kläder och som allt iallo.
Nu har jag organiserat så att vinterkläder och kläder som någon av barnen kommer växa i så småningom ligger ihopvikta i stora väskor på en stor hylla.
Under hyllan finns torklinor för upphängning av tvätt och under detta står nu en apotekardisk där jag sorterat sängkläder,dukar och gardiner.
Familjetältet för 8 personer,kubbspel och saker man använder efter årstid ligger iordning i en expedithylla i ena hörnet och mot andra väggen står vår stora frys, som vi måste ha eftersom den befintliga frysen i köket är så liten att det knappt ryms mat för en vecka åt en person.
Äntligen har jag fått till det riktigt kvadratsmart och det, utan att lägga en enda krona, då jag har återanvänt möbler som inte får plats riktigt någonannanstans i hemmet.
Idag ska jag fortsätta med att organisera men nu är det badrummet som ska få ordning och reda och så får jag väl hålla på tills det tar stopp.
Planen i badrummet är att få undan saker som lätt stökar till.
Smutstvätt ska ligga i tvättkorgen istället för slängt på golvet,blöjor och sådant ska ligga i en hylla och så är det ju hårborstar,tandborstar och allt annat som måste få en ursprungsplats så att man alltid vet VAR saker ska ligga.
Det är iallafall mycket roligare att organisera istället för att städa men jag städar liksom samtidigt varje litet ställe utan att tänka på det och så mår jag så otroligt bra när jag ser vad jag faktiskt lyckas med.
Nu har jag ju fått hem min efterlängtade torktumlare med så om jag inte orkar eller har tid att hänga tvätt så måste jag inte det och jag tror att jag äntligen kommer slippa dessa jäkla kläder över hela hemmet.
Enligt sambo får jag bara tvätta och torktumla efter klockan 18 för då sänks elpriset men då har man ju allt klart efter två timmar och behöver inte vänta en hel dag på att kläderna ska torka.
TJINGELING


Kommentarer
Postat av: Camica

Hej kusin!

Har ju missat massa som du skrivit. Tur jag kikade in. :)

Elpriset sänks inte efter kl 18. Det var väl typ 10 år sen dom ändrade det. Om ni nu inte har något gammalt elbolag som absolut inte hängt med i utvecklingen. ;)

2012-03-18 @ 22:43:33
URL: http://camica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0