huvudvärk,drömmar och mello...

Inatt har jag och sambon delat sängen med både Lilla kryp och mellansonen.
Det är helt omöjligt att sova i lugn och ro med två huliganer i sängen och jag vaknade flera gånger av att jag fick Lilla kryps fötter eller små knytnävar i ansiktet.
Till det hade jag den lilla tiden jag faktiskt kunde sova konstiga mardrömmar om läskiga saker som mitt Lilla kryp skulle kunna råka ut för, ramla ut genom ett fönster,fastna i ett säkerhetsbälte och så vidare.
Det grundade sig förmodligen på att jag var orolig att han skulle ramla ur vår säng som ju är en aning högre än vad hans lilla pyttesäng är men det var ju ändå inte något trevligt att drömma om så vid halv fem vaknade jag med huvudvärk och kunde inte somna om.
Mina pnodil är dessutom slut så huvudvärken verkar vara här för att stanna trots att jag försökt häva den med kaffe.
På lördag är det dags för melodifestivalfinalen och jag sitter och siar om vem som kommer ta hem det hela.
Loreen är den enda som jag har gillat från hela början och låten växer så det är fortfarande min favorit och även den som jag tror har störst chans att vinna.
Barnen hejade såklart på Sean bananen men han åkte ju ur andra chansen så nu slapp vi det iallafall...piu.
Inte för att han inte är rolig men det har blivit lite för mycket av det roliga nu så lite mer seriöst får man väl ändå ta hela mello.
Ranelid och Sean banan är samma shit för mig, helt omöjligt att ta seriöst.
De som jag är mest lättad över att inte se i finalen är Charlotte Perelli och Andreas Johnsson...för det hade varit sååå tråkigt.
Andreas låt,lät som om den var kopierad utav hans tidigare låtar och Perellis låt passade inte henne ,då hela numret såg ut att vara gjort för någon annan.
Ja inte för att vara sådan men jag tycker att en mogen kvinna med hennes erfarenhet borde ha fått en djupare och mer mogen låt att uppträda med och trots att jag läste att outfiten ska ha kostat ett sexsiffrigt belopp så var den inte heller någon höjdare i mina ögon.
Hon kunde likaväl ha sjungit Aquas "Barbie girl" för det hade ju varit i princip lika moget.
Ja det är vad jag tycker det.
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0