Balkongodlingen...

Jag satte ju fröer i krukor och lådor för ett tag sedan och har faktiskt kommit ihåg att vattna nästan varje dag, så nu har det börjat titta upp lite grönt och jag lyckades med projektet än så länge.
Det som ännu inte tagit sig är smultronen,paprikan och persiljan men tålamod, det har jag gott om och skulle det inte titta upp mer så är jag nöjd ändå och hela projektet var ju billigt eftersom jag satte frön istället för att köpa färdiga plantor.
Paprikafrön har jag ju planterat i flera år och inte lyckats en enda gång då skiten växer för långsamt och för gängligt så när det väl blivit en planta så har stjälkarna brutits av.
Förra året lyckades jag iallafall ha tålamodet att få dem att blomma och få pyttesmå gröna paprikor i storlek ärta innan de bröts av men detta året kanske jag kommer ännu längre, det vet man aldrig.
Detta året pillade jag ur frön ur en körsbärstomat och de har grott och kommit upp så det blir lite spännande att se vad det blir utav det.
Jag har läst mig till att om man planterar fröer från frukt och grönt man köpt i matbutiken så kan man inte förvänta sig att få samma frukt av plantan som kommer upp som den man köpte i affären men jag har totalt glömt bort vad det berodde på och jag har ju provat med tomater tidigare och det har fungerat så det borde jag ju iallafall lyckas med denna gången också.
Jag är helt fascinerad av att saker växer upp ifrån små fröer så jag tvingar dagligen mina barn och sambon att titta på mina underverk men de är dock inte alls lika förundrade över det hela som jag är.
-ÅHHH titta vilken liten fin dillkvist som växt en halv centimeter under natten, ropar jag men ingen bryr sig.
Skit samma, jag är stolt för mig själv om det ska vara så.
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0