Syskonavundsjuka...

När man har barn och de sedan får syskon så brukar många fråga om syskonen blir avundsjuka på nytillskottet.
Jag har aldrig haft sådana problem med mina barn.
När jag väntade lilla Kryp var jag orolig för att barn nummer två skulle bli sådan eftersom han är ett sådant barn som kräver ganska mycket uppmärksamhet men när lilla kryp kom så försvann oron för barn nummer två var så snäll och go mot lilla kryp så jag faktiskt blev förvånad men så är han ju faktiskt 6 år äldre än vad lilla kryp är.
När Sessan kom till världen var jag också orolig fast nu för att lilla kryp skulle bli avundsjuk men det har löst sig fint det också.
Lilla Kryp blir inte överförtjust när Sessan ligger i pappas famn men han är nöjd ändå bara han också får sitta i pappas famn tillsammans med Sessan.
Han klappar sessan försiktigt och pussar henne i pannan hela tiden.
När någon utav de äldre bröderna vill komma och pussa på sessan puttar han bort dem för han tycker att det bara är hans lillasyster.
Lite avundsjuk kan han dock vara lilla kryp för ibland när man tar upp sessan i famnen efter att hon legat i mjukliften och sovit så brukar lilla kryp lägga sig i liften,sprattla med benen och säga -ooouuuääää,oooouuuääää precis som sessan brukar låta när hon är hungrig.
Då brukar jag klappa honom på huvudet och fråga om den lilla bebisen behöver byta blöja och då skrattar han,pekar på sin blöja och säger Baj.
Baj betyder precis det ni tror och det är precis det han har gjort i blöjan när han säger så.
Förmodligen så är det så han uppfattar sin lillasyster.
Som en liten sprattlande minimänniska som bajsar och säger ooouuuuäää,oooouuuää men han tycker om henne iallafall.
Tjingeling
Lilla Kryp provar bebisgungan åt sin lillasyster...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0