Utsikten från balkongen...

Solen sken mig i ansiktet tidigt denna morgon.
För att jag riktigt säkert skulle vakna till så skrek min Sessa högt att hon var hungrig.
Nu har hon ätit,fått ny blöja och gosat sig till sömns igen så jag har satt mig på balkongen och njutit av utsikten med en kopp kaffe.
Jag har finfin utsikt från min balkong eftersom det står ett fullblommande körsbärsträd som skymmer sikten för sådant jag inte vill se.
Sådant jag inte vill se är t.ex. grannen snett nedanför mig men tyvärr så har hon fått dille på att tvätta varje lördagmorgon klockan 7.
Det kan bero på att hon är extremt irriterande och gillar att gå folk på nerverna.
Hon är nämligen arbetslös och kan tvätta vilken jäkla dag som helst men självklart snor hon alltid helgtiderna så de som jobbar på vardagar inte hinner boka några tider till tvättstugan innan det är fullt.
Idag tvättar hon.
Hon klampar fram på vägbanan utanför med samma kjol som hon alltid har på sig.
Så att man ser hennes tjocka ben som dallrar när hon vaggar fram.
Samma fula gula t-shirt i storlek xxxxxx-large som ger en aning om hur hennes stora tuttar som vilar på hennes stora mage ser ut.
Det går inte beskriva hur hon ser ut för någon som inte har sett henne IRL, för det är aldrig någon som tror på det men jag kan säga som så att hon syns i en folksamling och sticker ut rejält för när folk som aldrig sett henne ser henne för första gången så blir de alltid lite chockade och har liksom svårt att smälta synen.
Tack för att jag har tvättmaskin hemma så jag slipper samsas med henne mer än nödvändigt för hon har något fel i skallen den tanten.
Över 50 bast och springer mest runt och snackar skit och tjuvlyssnar på folk.
Till grannen under mig har hon sagt att hon ska få mig och min familj vräkta på något sätt.
Lycka till säger jag.
Alla grannar tycker att hon är jobbig och påträngande men ingen vågar säga till henne eftersom hennes favoritsysselsättning är att ringa hyresvärden och klaga på folk.
Jag har fått ett klagomål från henne om att jag tvättar mitt i natten och att mina barn skriker i trapphuset.
Att jag tvättat mitt i natten är lögn för jag har aldrig tvättat efter klockan 21.
Barnen kan förvisso föra liv i trapphuset när de är på väg upp eller ned men det tycker jag folk ska skita fullständigt i då det finns andra betydligt äldre barn i 30-års åldern som kommer hem på fyllan klockan 2 på natten och för ännu mer liv.
Den här grannen är dessutom en sådan som inte låtsas om att hon snackar skit om folk utan kommer gärna fram så fort någon visar sig ute och tränger sig på.
Om jag och en annan granne är ute med våra ettåringar i sandlådan och leker så  ser kärringen det från sitt köksfönster och klampar ut och ställer sig brevid oss och lägger sig i vårat prat.
Pratar vi om våra barn så berättar hon hur det var när hennes barn var små, vilket vi skiter fullständigt i då hennes barn är lika gamla som jag är.
Eftersom jag är den enda som inte pallar vara trevlig mot henne så tycker hon väldigt illa om mig och det är därför hon vill att jag ska bli vräkt.
Jag var trevlig mot henne förut men jag tappade orken för hon var alldeles för påträngande och man fick inte vara ifred utomhus utan att hon som en igel skulle tränga sig på.
Satt vi ett gäng och grillade och hade trevligt så nog fan kom hon och bjöd in sig själv utan att fråga om det var okej.
Satt man och drack kaffe och tydligt visade att man inte tänker ge henne någon kopp så gick hon in och hämtade en egen kopp och trängde sig på iallafall.
Eftersom jag slutat vara trevlig mot henne så låter hon mig äntligen få vara ifred när jag är ute men det är  då man får höra från de andra grannarna om hennes planer
Hon är en sådan som liksom inte kan ta in att hon borde skaffa vänner i sin egen ålder.
Det pinsammaste någonsin var när jag satt hos en annan granne och drack kaffe en morgon  och så kommer kärringen ut från sin täppa och fram till oss.
Så säger hon:-Hörde ni skotten i natt?
Ingen pallar svara och ingen fattar vad hon menar.
Så skrattar hon och säger:Jo för Stig var förbi så inatt fick jag skott i råttan,hahahaha.
????????
Ingen säger något och ingen reagerar utan sitter bara och tänker på hur tanten är funtad i skallen som ska deklarera sitt one night stand med en 70-årig farbror för helt oskyldiga grannar i samma ålder som hennes egna barn.
Tanten går in igen tills hon ser en annan granne gå förbi hennes fönster.
Då slänger hon sig ut genom balkongdörren och tjoar:-Hörde du skotten inatt? och bla bla bla.
Fattar ni hur extremt påträngande och irriterande hon är?
Annat hon också brukar deklarera är hur hennes mage mår.
-Nä nu måste jag nog gå in och sätta mig på toa en stund för nu kör det ordentligt i magen,brukar hon säga.
Alla pustar ut för att hon ÄNTLIGEN ska gå in till sig och vet att det där toabesöket alltid tar minst en halvtimme men fyfan vad äckligt man mår när hon pratar om det.
Jag mår illa bara jag ser hennes äckliga feta,rödfräkniga ben klampa ut från täppan och så ska jag behöva se bilder i huvudet av en fet tant hänga skinkorna på varsin sida om toastolen...uuuuääääh.
Behöver jag säga att hennes barn flyttat hemifrån?
Behöver jag säga att hon inte har någon man att störa så hon stör grannarna istället?
Den dagen hon flyttar härifrån så kommer folket jubla och jag kommer baka en riktigt stor tårta för att fira det.
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Mallanfrallan

ja vet precis vem du pratar om!!!! Hahaaaaaahhhaaaaa!!!!!! Herreguuuuuuuud sicket pucko...

2012-05-06 @ 03:08:56
Postat av: Isacs mamma

Hej förlåt om jag stör! vill bara önska dig en fin helg, och berätta att dagens blogg är igång inne hos mig :) <3

2012-05-06 @ 07:52:33
URL: http://isacsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0