sinnesro...eller inte.

Ja så nu är det då höst igen...den enligt mig,längsta och tråkigaste årstiden som finns.
Jag tror att jag som alltid ska vara så positiv har ändrat attityd till bitter.
Jag kan inte rå för det riktigt men just för tillfället är jag faktiskt inte glad så då får det ju vara så.
Anledningen är bara små skitsaker men varför ska allt hända samtidigt?
Jag har varit sjuk ett bra tag med hosta,snor,ont i halsen och det är ganska jobbigt när man har fyra barn att ta hand om eftersom man inte får vara sjuk ifred och därför blir man heller inte frisk.
Det är inte konstigt att vara sjuk och jag gnäller inte för just den saken MEN...vad händer då?
När man känner sig svag och ynklig så är det väl klart att man får menshelvetet mitt i alltihop.
Det är det jag gnäller om.
Att en sak sällan kommer ensam och jo jag har mer på lager...
Stora sonen har fått en ny säng eftersom hans bror hoppade i hans förra så att den gick sönder och det blev en hel del onödiga utgifter med både ny säng och så var vi tvungna att köpa en ny madrass också eftersom den förra var för hög för att passa i den nya sängen...vad händer då?
Den två dagar gamla eller rättare sagt nya och fräscha madrassen blir nerspydd utav samma lillebror som tog sönder den förra sängen
.Ja det är sådant jag menar...irriterande småsaker blir väldigt irriterande när de samlas på hög och kommer klumpvis.
Istället för att vara positiv så är jag nu bitter och gnällig som många kärringar i min ålder brukar vara och så är det höst och kallt såklart.
Vad händer då?
Jo varmvattnet i duschen försvinner och för att kunna duscha överhuvudtaget så måste man vrida kranen på det varmaste och det varmaste är ljummet vatten.
37 grader är det varmaste som går att få ut ur kranskrället-lika varmt som vätskan till färskjästen ska vara när man bakar.
När allt sånt här händer samtidigt så blir jag bitter.
Eller en sådan där gnällig,pessimistisk och negativ kärring i sina värsta år...såna där man bara avskyr och lovar sig själv att aldrig bli likadan och vad händer då?
Jo man slår i foten i dörrkarmen,tvättmaskinen vägrar centrifugera,man tappar sin hemnyckel,hittar inte sitt bankomatkort och så får man ett litet utbrott,då man ställer sig och räknar upp varenda svordom man kanoch det hjälper inte ett enda dugg.
Helvete också.
Tjingeling
.

Kommentarer
Postat av: mallanfrallan

Sana dagar (las veckor) maste man ha oxa lelle, man kan inte va positiv jamt heller!! Men om sisadar 6 vedkor kommer jag hem a e pessi med dig!!! De kan ju inte bli battre (las samre) an tva pessimistiska karringar i sina basta ar. Puss hjartat!!

2012-09-26 @ 22:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0