När man får känna sig lite smart fast man inte är det...

Nu har jag klarat av den första arbetsveckan. Kroppen är nog lite chockad ännu efter allt cyklande hit och dit men huvudet verkar mindre förvirrat och kan nu tänka själv. Har tänkt på hur mycket jag i mitt arbete faktiskt använder huvudet för att lösa enkla problem och svaret är att man gör det dagligen. Igår t.ex. hade en farbror slut på kaffefilter och var ledsen för att han inte skulle få något morgonkaffe då han skulle iväg och inte hann handla innan.
Klart att jag fixade det genom att använda hushållspapper istället.
Farbrorn var djupt imponerad haha. För mig var ju den lösningen inte något vidare klurig då jag och många jag känner gör så när det krisar men farbrorn hade aldrig tänkt tanken och trodde därför att jag var en ny Einstein.
Det är det bästa med mitt arbete. Att så ynkliga saker i vardagen betyder mycket för någon man kan hjälpa. Det tog 2 minuter för mig att fixa koppen kaffe och för detta var farbron glad hela dagen.
Klart det. Kaffe är ju ingen ynklig sak förstås. Det är ett måste för att klara av dagen.
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0